Ultimul interviu al lui Tesla: "Am fost invins. Am vrut sa dau lumina tuturor, pe gratis"

Postat la: 10.07.2018 | Scris de: ZIUA NEWS

Nikola Tesla a acordat acest interviu jurnalistului John Smith in 1899. Va invitam sa cititi un extras din el: Tesla: Da, am facut niste descoperiri foarte importante. Si totusi am fost invins. Nu am realizat maretia pe care as fi putut sa o obtin.

J: Ce vreti sa spuneti?
Tesla: Voiam sa luminez Pamant. Electricitatea este suficienta pentru a crea un al doilea Soare. Lumina se roteste in jurul ecuatorului, ca un inel in jurul lui Saturn. Omenirea nu este pregatita pentru maretie si bunatate. Am luminat pamantul cu electricitate in Colorado Springs. Este posibil de obtinut si alte energii, cum ar fi energia mentala pozitiva. Ea se contine in muzica lui Bach, Mozart sau in poemele marilor poeti. Pamantul insusi contine energiile Bucuriei, Pacii si Iubirii.
Manifestarile lor sunt banale: o floare care creste din pamant, hrana pe care o primim. Am petrecut ani de zile cautand o modalitate de a face aceasta energie sa influenteze mai mult oamenii. Frumusetea si mirosul trandafirilor pot fi folosite in scopuri medicale, iar razele soarelui - ca hrana.
Viata are o varietate infinita de forme, iar datoria omului de stiinta este sa o gaseasca in orice forma de materie. Aici exista trei lucruri. Tot ce am facut - a fost sa le caut. Stiu ca nu le voi gasi, insa nu voi renunta la cautarile mele.

J: Ce lucruri sunt acestea?
Tesla: Prima problema - este hrana. Cum poate energia stelara sa-i hraneasca pe cei flamanzi? O alta problema este distrugerea puterii raului si suferintei prin care trece viata umana! Uneori raul si suferinta apar ca o epidemie in adancimile cosmosului. In acest secol, boala s-a raspandit de pe Pamant in Univers. Si a treia - exista oare in Univers exces de Lumina? Am descoperit o stea care potrivit tuturor legilor astronomice si matematice, ar putea sa dispara, insa nimic nu se schimba. Steaua este in galaxie. Lumina ei are o densitate pe care daca o vei strange, va incapea intr-o sfera mai mica decat marul, insa va fi mai grea decat soarele nostru.
Stiu ca gravitatia este cheia pentru a zbura si intentionez nu numai sa creez dispozitive de zbor (avioane sau rachete), ci sa invat omul sa-si recapete aripile. Incerc sa trezesc energia ce se contine in aer.
Nu exista spatiu gol, nici pe aceasta planeta, nici in Univers. Gaurile negre, despre care vorbesc oamenii de stiinta, sunt cele mai puternice surse de energie si de viata.

J: Ati mentionat deseori despre puterea vizualizarii...
Tesla: Ii sunt recunoscator pentru toate inventiile mele. Evenimentele din viata mea si inventiile mele stau in fata ochilor mei, vizibile ca fiecare caz sau lucru in parte.
In tinerete eram speriat, nu stiam ce este aceasta, dar mai tarziu am invatat sa folosesc aceasta putere ca un dar, ca un talent exceptional. Am hranit-o si am protejat-o cu gelozie.

J: Ce este electricitatea pentru dvs.?
Tesla: Totul este electricitate. La inceput a existat lumina, o sursa inepuizabila din care a fost separata materia si distribuita in toate formele prezente in Univers si pe Pamant.
Adevarata fata a Luminii - este intunericul si numai noi nu o vedem. Este o mila minunata acordata omului si altor creaturi. Una dintre particulele intunericului are lumina, temperatura, energie nucleara, chimica, mecanica si neidentificata. Are puterea de a roti Pamantul pe orbita. Aceasta este cu adevarat parghia lui Arhimede.

J: Dle Tesla, nu sunteti prea partinitor electricitatii?
Tesla: Electricitatea sunt eu. Sau, daca vrei, sunt electricitatea in forma umana. D-le Smith si dvs. sunteti electricitate, doar ca nu constientizati aceasta.

J: Pentru Dvs. stiinta si poezia sunt acelasi lucru?
Tesla: Fiecare om are doi ochi. William Blake a fost invatat ca Universul s-a nascut din imaginatie, se pastreaza si va continua sa existe pana cand ultima persoana va disparea pe Pamant.
Imaginatia - este roata prin care astronomii pot aduna stele din toate galaxiile. Aceasta energie creativa este identica cu energia luminii.

J: Adica, pentru Dvs. imaginatia este mai reala decat viata insasi?
Tesla: Ea da nastere vietii. M-am alimentat cu invatatura mea, am invatat sa-mi controlez emotiile, visele si viziunile. Mereu am prosperat, fiind alimentat de entuziasmul meu. Si toata viata mea lunga am petrecut-o in extaz. Aceasta este sursa fericirii mele. Imaginatia a fost sursa fericirii mele. Toti acesti ani m-a ajutat sa fac fata muncii, care ar fi suficienta pentru cinci vieti.