Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Tun uriaș la CFR Călători: tabletă de 1.600 de euro și geantă pentru naș de 300 de euro

Postat la: 16.03.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

0

ZIUAnews a semnalat catre sfarsitul anului trecut un aranjament de tip mafiot la CFR Calatori regizat de catre directorul general, controversatul Iosif Szentes care, sfidand conducerea Ministerului Transporturilor si pe ceferisti, l-a numit pe functia de director comercial al companiei pe Marcel Litra, condamnat definitiv pentru luare de mita.

Din acel moment tandemul Szentes-Litra a a inceput sa taie si sa spanzure la CFR Calatorii. Mai mult, Szentes l-a pus pe Litra sa ocupe de reorganizarea companiei, adica sa dea afara ori sa mute pe cine vor muschii celor doi. De fapt, in randul ceferistilor circula o gluma relevanta, si anume ca nu e bine sa dai mana cu Litra ca ramai fara ceas. Dar Szentes a dat mana cu Litra si au regizat un tun financiar de proportii care va devaliza visteria companiei. Astfel, cei doi au hotarat sa-i doteze pe conducatorii de tren, adica mai pe scurt, pe nasi, cu cate o tableta si o geanta noua. Toate bune si frumoase la prima vedere, numai o tableta achizitionata de tandemul Litra-Szentes costa, nici mai mult, nici mai putin, de 1.600 de euro, iar o geanta pentru nas, doar vreo 300 de euro. Practic, daca tinem cont ca o asemenea tableta costa en detail circa 200 de euro, iar o geanta maxim 30 de euro, se poate estima dimensiunea jafului pe care cei doi l-au regizat.

Astfel, daca luam in calcul faptul ca la CFR Calatori sunt vreo 3.000 de nasi, cuplul Szentes- Litra va scoate din caseria companiei de stat vreo 5.700. 000 de euro, din care 4.800.000 de euro pentru tablete si restul de 900.000 de euro pentru genti. Bani nu gluma, in conditiile in care ieri CFR Calatori n-a avut bani de salarii pentru angajatii din centrala, dandu-se doar salariile celor de la subunitati. Mai mult, tandemul Szentes-Litra a lasat de inteles celor apropiati din jurul sau ca dupa tunul cu tabletele si gentile se vor retrage. Pai normal sa se retraga, dupa ce isi umfla buzunarele, insa, n-ar fi exlus sa mearga si catre beciul domnesc, ca tot e la moda aceasta destinatie! Dar poate pana atunci, Dan Costescu isi aduce aminte ca inca mai este ministrul Transporturilor si poate va stopa ingineria regizata de cei, dar este cam greu de crezut atata timp cat si Costescu a regizat, prin anii 2000, o inginerie asemanatoare la AFER.

Litră, favoritul penal a lui Szenteş

Trebuie precizat ca in 2006, Marcel Litra, de 31 de ani, expert instructor la Centrul National de Expertiza a Personalului din CFR, si Constantin Roman, de 45 de ani, instructor general incadrul Regionalei CFR Brasov, au fost arestati 29 de zile de catre procurorii de la Parchetul de pe langa Tribunalul Mures pentru luare de mita si pentru punerea in pericol a sigurantei pe calea ferata, dupa ce un angajat al CFR Mures a reclamat ca a fost declarat necorespunzator de catre comisia formata din cei doi, intrucat nu le-a platit sumele pretinse de acestia.

Procurorii i-au acuzat pe Marcel Litra si Constantin Roman ca ar fi pretins si incasat sume cuprinse intre 40 si 60 de lei de la un numar de 181 de angajati ai CFR din judetul Mures, pentru ca acestia sa promoveze examenul anual de testare profesionala si de autorizare pe functii, in perioada 22-24 februarie. Avand un asemenea CV impresionat impanat cu o condamnare pentru luare de mita, Marcel Litra a fost promovat de catre directorul general al CFR Calatori, Iosif Szentes, fost membru UDMR trecut recent la PSD Sector 5, pe postul de director comercial, unde va trebui sa gestioneze toate contractele comerciale ale companiei. Adica, lupul Litra este paznic la oile de la CFR Calatori ale lui Szentes. Asta da performanta manageriala.

Szenteş, garantul băieţilor deştepţi

Insa, nu trebuie omis faptul ca Iosif Szentes este cel care, incepand din 2012, impreuna cu fostii directorii generali ai CFR Calatori, Stefan Roseanu si Valentin Dorobantu, sustinut si promovat de liderul PSD- Liviu Dragnea, a „tesut" mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat. Astfel, s-a ajuns ca foarte multe rute foarte rentabile pentru CFR Calatori sa fie cedate operatorilor privati. Mai mult, fostii directori generali ai CFR Calatori-Stefan Roseanu, Valentin Dorobantu si Vasile Secara, dar si Iosif Szentes, au fost de acord ca pe cele mai rentabile rute operate de CFR Calatori sa fie introduse trenuri ale operatorilor privati, desi legea interzicea acest lucru.

La ora actuala, ca urmare a jocului dublu facut in urma cu ceva timp de catre directorii generali de la CFR Calatori si CFR SA, Iosif Szentes si actualul ministru al Transporturilor- Dan Costescu, s-a ajuns ca pe rutele cele mai rentabile ale companiei de stat, cum ar fi Ploiesti-Bucuresti, Brasov- Ploiesti sau Buzau-Ploiesti, sa circule trenurile regio ale unor operatori privati controversati (Regiotrans Brasov condusa de catre Valentin Dorobantu), oprind doar in doua-trei statii, adica au mers de inter regio.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE