Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Iata de ce, dupa Cuc-ul lui Badalau, intra in picaj directorul Aeroportului Otopeni, Bogdan Mindrescu

Postat la: 13.10.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

0

In 23 august 2017, directorul Bogdan Mindrescu se lauda intr-un interviu ca are in derulare proiecte de anvergura. Dintre toate, sublinia Mindrescu, cel mai important era construcția unui nou terminal.

In cadrul interviului acordat revistei Capital, Mindrescu a fost intrebat care sunt proiectele de dezvoltare în următoarea perioadă. Acesta a raspuns: "Pe termen mediu, am demarat procedurile pentru un nou terminal ce va fi amplasat adiacent actualelor clădiri ale terminalului aeroportului Henri Coandă. Acesta va permite acomodarea traficului suplimentar în următorii ani, până la finalizarea primei etape din programul strategic de dezvoltare a infrastructurii, program ce prevede nu numai noi terminale ci şi platforme, căi de rulare, parcări, centru de business precum şi alte investiţii".

Referitor la controversatele lucrari ale pistelor, Mindrescu a specificat: "Ambele piste ale CNAB sunt funcţionale 100%, cu menţiunea că una dintre ele este deschisă în prezent pe o lungime de 2.200 metri din totalul de 3.500. La ambele piste se efectuează lucrări de întreţinere şi reparaţii curente şi sunt demarate proceduri pentru reparaţii capitale".

Referitor la listarea actiunilor CNAB, directorul a mentionat: "Listarea unui pachet de acţiuni ale CNAB, prin metoda IPO, a fost şi rămâne unul dintre aspectele de interes pentru acţionarii CNAB. Aceştia vor decide când va fi demarată procedura de listare".

In continuare, prezentam schematic principalele obiective ale programului lui Bogdan Mindrescu:

Terminal de pasageri modular:

- 2 module de 3.000 pasageri/oră;

- 25 porţi de îmbarcare (13 porţi cu acces la burduf, 12 porţi cu acces la autobuze);

- suprafaţă ocupată 100.000 mp;

✔ Platforme de parcare a aeronavelor: 56 poziţii noi de parcare pentru aeronave; racorduri la actualul sistem de piste;

✔ Căi de rulare: 266.000 mp;

✔ Parcări (supraetajate şi la sol): 8.000 locuri;

✔ Drumuri de legătură (zona publică şi zona de operaţiuni aeriene): 83.000 mp;

✔ Platformă multimodală cargo;

✔ Parc tehnologic „high tech";

✔ Conexiuni la infrastructura de transport terestru (autostrada, cale ferată, metrou);

✔ Staţie subterană multinivel tren/metrou;

✔ Zonă comercială adiacentă noului terminal.

Ziuanews s-a ocupat de situatia de la Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti de mai bine de 5 ani, trecand prin conducerile cuplului Tara - Jidav, Liviu Radu, Cosmin Pestesan, Bogdan Mindrescu. Toti acesti sefi, in toti acesti ani, nu au facut decat sa se laude cu proiectele de viitor ale aeroporturilor Otopeni si Baneasa reprezentand constructia de noi piste si terminale, insa niciuna dintre aceste promisiuni nu s-a realizat, cele doua aeroporturi fiind doar resurse de capusare a banilor prin firme de casa atat din mediul politic, cat si din clientela directorilor mentionati. Practic, acest program nu este programul definit de Bogdan Mindrescu, ci este un program cu care s-a laudat fiecare dintre directorii amintiti, dar nerealizand aceste obiective. Dimpotriva, nu numai Mindrescu, ci si inaintasii sai, s-au amagit ca vor face din Otopeni si Baneasa doua porti aeriene demne de statutul de capitala europeana a Bucurestiului. In continuare, insa, aeroportul Baneasa este inchis traficului uzual, iar la Otopeni, cele doua piste de decolare si aterizare, se afla intr-un stadiu jalnic, una dintre ele nefunctionand la intreaga capacitate iar cealalta, in starea in care se afla, fiind un pericol real pentru siguranta pasagerilor, fapt amintit de presa cu nenumarate ocazii, numai in acest an.

Ca sa amintim cititorilor ce gen de dezvoltare si de afaceri doreste directorul CNAB, acesta a fost propulsat in functie de baronul PSD de Buzau Marcel Ciolacu, viitor vicepremier, care a intervenit la Liviu Dragnea pentru numirea omului sau de casa, l-am numit pe Bogdan Mindrescu, la numai 27 de ani, lipsit de orice experienta profesionala in domeniu, ca manager a celor doua importante aeroporturi din Romania. Imediat cum a a fost numit in functie, Mindrescu a inlesnit unor firme controlate de Ciolacu prin interpusi, sa faca un studiu pentru asfaltarea celor doua piste de la Otopeni, pe costuri aproape triple fata de valoarea reala.

Apropos de lista fostilor sefi interimari de la CNAB enumerati anterior, ca si Mindrescu, nici acestia nu aveau experienta de 5 ani in domeniu ceruta de legislatie. Practic, atat Liviu Radu, cat siCosmin Pestesan si Bogdan Mindrescu, au fost numiti ilegal. Mindrescu se lauda ca a inceput un masterat in management aeronautic dupa ce a terminat Facultatea de Drept si Stiinte Juridice la Universitatea Dimitrie Cantemir. El mai are un masterat in Integrare si Afaceri Europene la aceeasi universitate, insa management a facut doar in privinta potentialului turistic si agroturistic la Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara. Singura legatura a lui Mindrescu cu Transporturile este faptul ca, intre noiembrie 2015 si ianuarie 2017, a fost director de cabinet la un secretar de stat din minister, mai inainte a fost consultant financiar la o firma din China iar anterior a fost unul din consultantii din cabinetul presedintelui Societatii Romane de Televiziune. Ca atare, Mindrescu nu are nicio legatura cu managementul CNAB.

Cu atat mai mut cu cat legea spune ca in termen de 45 zile de la vacantarea de director general, in momentul in care a fost schimbat Cosmin Pestesan, trebuiau demarate proceduri de selectie conform Legii 109. Sanctiunile pentru aceasta ilegalitate sunt prevazute la art. 62 din aceeasi lege. Cat despre Mindrescu, acesta face niste cursuri de pilotaj, din ce am aflat, la Scoala Superioara de Aviatie, fara forme legale, in sensul ca nu plateste nici cursurile, fiind un aranjament al lui cu directorul institutiei. Pana acum, directorul CNAB a fost protejat de ministrul Razvan Cuc, omul de casa al baronului PSD de Giurgiu, Niculae Badalau, cel care l-a numit in functie pe Mindrescu, cum spuneam, la intervetia celuilalt baron PSD de Buzau, Marcel Ciolacu. Prim-ministrul Mihai Tudose, insa, desi amic cu Ciolacu, nu insa si cu Niculae Badalau, a izbutit dupa mai bine de o luna de incercari, sa il dea jos de la conducerea ministerului pe Razvan Cuc. Asta, dupa ce i-a reprosat in repetate randuri situatia de la Tarom. Ziuanews a aflat ca lui Tudose i-a fost prezentata si situatia de la CNAB, mai cu seama din dezvaluirile facute de ziarul nostru. Din ce am aflat, va fi destul de greu ca Bogdan Mindrescu sa fie inlocuit din functie dar nu imposibil. Greu, intrucat este protejatul lui Ciolacu, prietenul lui Tudose, dar nu imposibil, deoarece schimbarea este dorita de Liviu Dragnea, cel care va impune si noul ministru al Transporturilor, ce ce urmeaza sa schimbe integral formula de pana acum dela CNAB, odata cu cea de la Tarom.

Luca Iliescu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE