Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Scandalul Cambridge Analytica ajunge în România. Compania a încercat să angajeze un consultant britanic care să lucreze pentru PSD

Postat la: 22.03.2018 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Scandalul Cambridge Analytica ajunge şi în România. Un consultant britanic susţine că firma l-a abordat înaintea alegerilor parlamentare din 2016 pentru a-l convinge să lucreze pentru Partidul Social Democrat.

Firma Cambridge Analytica este acuzată că a folosit ilegal datele utilizatorilor Facebook în campania preşedintelui SUA Donald Trump şi în cea pro-Brexit, relatează Associated Press, iar ramificaţiile ar fi ajuns până în România. Un consultant politic britanic susţine că firma l-ar fi contactat înaintea alegerilor parlamentare din 2016 pentru a-l convinge să lucreze pentru PSD.

Rupert Wolfe Murray a declarat pentru publicaţia citată că Mark Turnbull, unul dintre directorii Cambridge Analytica, a luat legătura cu el în august 2016. Acesta a citat dintr-un e-mail pe care l-ar fi trimis Turnbull şi în care scria: „Ce am oferit noi este integrarea unei echipe de două persoane în actuala formulă de campanie pentru a oferi sfaturi strategice şi asistenţă pe durata campaniei, în următoarele două-trei luni".

Wolfe Murray susţine că ar fi refuzat oferta pe motiv că el nu lucrează pentru partide politice, cu toate că rămâne neclar încă dacă firma Cambridge Analytica a avut sau nu un rol în influenţarea alegerilor parlamentare din decembrie 2016, atunci când PSD a câştigat cu un scor zdrobitor de 46%.

Compania Cambridge Analytica este în aceste zile protagonista scandalului momentului, după ce o investigaţie realizată de jurnaliştii de la Channel 4 dezvăluie modul în care firma a făcut, în secret, campanie pentru Donald Trump, cu ajutorul datelor pe care le-ar fi obţinut de la Facebook, de jur împrejurul lumii. Şefii acesteia au fost filmaţi în timp ce vorbeau despre folosirea foştilor spioni, a carţilor de identitate false, despre mită şi prostituate, instrumente menite să-i asigure lui Trump victoria în scrutinul prezidenţial din SUA.

O investigaţie realizată de jurnaliştii de la Channel 4 dezvăluie modul în care compania Cambridge Analytica a făcut, în secret, campanie pentru Donald Trump de jur împrejurul lumii. Şefii acesteia au fost filmaţi în timp ce vorbeau despre folosirea foştilor spioni, a carţilor de identitate false, despre mită şi prostituate, instrumente menite să-i asigure lui Trump victoria în scrutinul prezidenţial din SUA.

Întrebat despre materialele scoase la iveală despre adversarii politici, Nix a răspund că ar putea „trimite nişte fete care să ajungă în casa candidatului", adăugând că femeile din Ucraina sunt „foarte frumoase" şi că această strategie „funcţionează foarte bine".

Într-o altă înregistrare, acesta a spus: „Vom oferi o sumă mare de bani candidatului pentru a-şi finanţa campania, vom înregistra totul, cenzurăm faţa angajatului nostru, apoi postăm clipul pe Internet". Mituirea oficialilor este o infracţiune atât în legislaţia americană, cât şi în cea britanică, iar Cambridge Analytica lucrează în UK, dar este înregistrată în SUA.

Întâlnirile au fost filmate la o serie de evenimente care au fost organizate în hotelurile din Londra timp de patru luni, între noiembrie 2017 şi ianuarie 2018, atunci când un reporter al Channel 4 News s-a dat drept reprezentantul unui client bogat care spera să poată controla alegerile din Sri Lanka.

Nix i-a spus atunci jurnalistului că firma sa obişnuieşte să opereze prin diverse metode, în penumbră, şi că abia aşteaptă să construiască împreună o relaţie secretizată, de lungă durată. La întrevederi au participat şi Mark Turnbull, director al CA Political Global, dar şi Alex Tayler, oficialul responsabil cu gestionarea bazelor de date ale companiei. Trunbull descrie cum, odată obţinut materialul compromiţător pentru adversari, Cambridge Analytica poate să-l împingă discret către social media şi Internet.

„Noi punem informaţia în fluxul Internetului şi de acolo o privim cum escaladează, o mai împingem din când în când, ca pe telecomandă. Trebuie să se întâmple fără ca ceilalţi nici măcar să nu se gândească la faptul că ar putea fi vorba despre propagandă, pentru că în momentul în care apare această îndoială, următoarea întrebare este 'cine face aşa ceva?'", explicau atunci directorii firmei.

„Mulţi dintre clienţii noştri nu vor să se descopere că lucrează cu firme străine. Aşa că deseori punem la cale ID-uri şi site-uri false, putem să fim studenţi care se documentează pentru un proiect legat de universitate, putem fi turişti, sunt extrem de multe opţiuni pe care să le explorăm. Am multă experienţă în aşa ceva", mai explica Nix.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE