ZC
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x
ZC




ZC




România a pierdut 20.000.000 € pentru promovare turistică prin sabotajul protejatei lui Radu Mazăre

Postat la: 14.10.2015 | Scris de: ZIUA NEWS

0

In ultimii trei ani, Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT), coordonata direct sau indirect de catre pupila lui Radu Mazare, Mirela Matichescu, a reusit „performanta" sa anuleze, sub diverse pretexte, toate licitatiile importante cu finantare europeana pentru promovarea turistica a Romaniei in strainatate atat prin intermediul campaniilor din mas media cat si a celor prin panouri publicitare (outdoor).

Astfel, numai in 2014 si 2015, Romania a pierdut fonduri europene in valoare totala de circa 20.000.000 de euro din cauza faptul ca ANT a intocmit intentionat caiete de sarcini imposibil de accesat de catre ofertanti straini sau autohtoni incluzand date eronate si criterii subiective de adjudecare. Ca atare, toate licitatiile din 2014 si 2015 s-au anulat din cauza imposibilitatii ofertantilor de a indeplini criteriile din caietul de sarcini.

In realitate, Mirela Matichescu si subordonatii sai au depus eforturi uriase ca licitatiile sa nu fie adjudecate pentru a nu da cu subsemnatul la DNA sau DIICOT, adica au sabotat pe fata toate licitatiile internationale organizate in acesti doi ani. Ca urmare a acestui sabotaj premeditat, Romania a pierdut finantari europene de circa 20.000.000 de euro, bani destinatii promovarii turistice a tarii noastre pe pietele internationale. In schimb, ANT condus de Mirela Matichescu a a avut grija sa directioneze sume enorme de bani din fondurile de promovare turistica catre diverse susanele locale cum ar fi targuri, balciuri, festivaluri de toamna, vara, iarna ori primavara sau zile ale localitatilor care deja aveau finantarea asigurata din bugete locale.

Promisiuni şi vorbe-n vânt pe bani europeni

La sfarsitul anului 2013, conducerea ANT de la acea vreme, garantata si sustinuta de baronii de Constanta- Radu Mazare si Nicusor Constantinescu, adica fostul presedinte Razvan Filipescu si vicepresedintele Mirela Matichescu, anuntau, cu surle si trambite, ca, in intervalul 2014-2015, Romania va demara campania de promovare a turismului romanesc ce va include reclame outdoor, precum si in media din tara si strainatate si va costa peste 25 de milioane de euro. Astfel, cei doi constanteni sustineau ca ANT organizeaza licitatii in valoare totala de 18-19 milioane de euro pentru promovarea turismului romanesc la televiziuni si in presa scrisa din SUA, Germania, Franta, Marea Britanie, Italia si Romania.

Acestora li se vor adauga campanii outdoor pe pietele respective, plus alte destinatii, considerate de ANT "de oportunitate", respectiv Israel, Polonia, Turcia, Rusia, Austria si Republica Moldova. In plus, s-a mai anunta ca vor fi lansate campanii de promovare online pe aceste piete, pentru care nu s-a stabilit inca un buget. "Aceste campanii de promovare urmaresc cresterea notorietatii turismului romanesc si a brandului Romaniei. Toata campania va fi sustinuta din fonduri europene si va depasi 25 de milioane de euro, la care se vor adauga si sumele alocate pentru online", preciza la acea vreme Razvan Filipescu.

Peste 15.000.000 de euro pierduţi prin incompetenţa şi amantorismul managerial

Licitatiile pentru promovarea pe canale tv si presa scrisa au beneficiat anul trecut de un buget, fara TVA, de 11,3 milioane de lei pentru SUA, 13,6 milioane de lei pentru Franta, 17 milioane de lei pentru Germania, 16,6 milioane de lei pentru Romania, 13,6 milioane de lei pentru Italia si 12,5 milioane de lei pentru Marea Britanie. Adica, 68.000.000 de lei, reprezentand in jur de 15.500.000 de euro, pentru promovarea turistica a Romania in mas media internationala. Si, 3.600.000 de euro pentru presa din tara noastra.

In realitate, toate licitatiile pentru promovarea Romaniei pe canale tv si presa scrisa organizate anul trecut au fost anulate, din cauza faptul ca s-au introdus in caietele de sarcini criterii aberante si imposibil de indeplinit, in special de catre ofertantii straini care operau in tarile respective. Practic, ANT, adica in special Mirela Matichescu care a gestionat aceste licitatii, au intocmit caietele de sarcini fara sa tina cont de legislatia si realitatile din tara unde urma sa se deruleze campania. Adica, au intocmit cu premeditare caiete de sarcini imposibil de accesat doar ca sa se anuleze licitatia si, ulterior, sa nu aiba probleme cu justitia. Asa ca mai bine au preferat sa se piarda banii europeni, decat sa se promoveze turismul romanesc in strainatate. Ca atare, in 2014, nu s-a derulat nicio campanie de promovare pe canale tv si presa scrisa in SUA, Franta, Germania, Italia si Republica Moldova, si astfel Romania a pierdut fonduri europene de circa 15.500.000 de euro.

Încă 4.000.000 de euro aruncaţi intenţionat pe apa Sâmbetei de Mirela Matichescu

Anul acesta, ANT condusa si coordonata de pupila lui Radu Mazare, Mirela Matichescu, a repetat „performanta" de anul trecut reusind sa anuleze toate licitatiile prin panouri publicitare (outdoor) cu finantare europeana de aproape 4.000.000 de euro care urmau sa se deruleze in Germania, Italia, Austria, Turcia, Marea Britanie si Israel. In luna august 2015, ANTa lansat cinci licitaţii pentru promovarea pe panouri publicitare a turismului în României, în această toamnă, în Germania, Italia, Austria, Turcia si Marea Britanie, contracte care impreuna au o valoare estimata de peste 3,1 milioane de euro (fara TVA).

Ulterior, s-a lansat si licitatia in valoare de 500.000 de euro, fara TVA, pentru promovarea turistica outdoor a Romaniei in Israel. Ca atare, s-a ajuns ca ANT condus de pupila lui Radu Mazare, Mirela Matichescu, sa aloce sute de mii de euro in Turcia si Israel, dar Romania a desfiintat birourile din aceste state. Mai mult, din aceasta din aceasta suma asigurata din fonduri europene, adica circa 3.600.000 de euro, ANT a alocat 249.809 de euro pentru demararea in aceasta toamna o campanie media in presa scrisa din Turcia pentru promovarea brandului turistic national. Insa, ulterior a anulat licitatia fara nicio explicatie.

Caiete de sarcini greşite cu premeditare de către ANT

De ce s-au anulat aceste licitaii si s-au pierdut cele aproximativ 4.000.000 de euro? Pentru ca ANT, in frunte cu Mirela Matichescu, au intocmit intentionat caiete de sarcini cu anumite criterii imposibil de indeplinit de catre ofertanti, fapt pentru care unele licitatii au fost anulate din lipsa de ofertanti, cum a fost situatia pentru Italia, Austria sau Marea Britanie. Dar au fost doua licitatii trantite din mottive incredibil de acceptat. Este cazul licitatiei pentru Germania, unde ofertantii au batut drumul pana la Bucuresti si nu au cui sa depuna documentele de participare la licitatie pentru simplu fapt ca nimeni din ANT nu a vrut sa semneze pentru primirea documentatiei. Astfel, reprezentantii firmei germane au venit degeaba la Bucuresti.

Licitaţia pentru Israel anulată de ANT pentru că a introdus date eronate în caietul de sarcini

O situatia incredibila si greu de acceptat a reprezentant-o licitatie de publicitate outdoor in valoare de 500.000 de euro, fara TVA, pentru Israel, fiind stabilit drept criteriu de atribuire a contractului de prestari servicii „oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic". Conform Procesului verbal de deschidere nr. 1003/CAP/01.09.2015 din data de 01.09.2015, au fost depuse trei oferte. In urma verificarii documentelor depuse de cele trei firme, oferta IMD MEDIA GROUP LTD. din Israel a fost cea mai bine pregatita si conforma cu fisa de date. Insa, ulterior, pe data 1 octombrie 2015, ANT a anulat licitatia, anuntand firma din Israel ca „procedura a fost anulata potrivit art. 209, alin(1) lit. c) din OUG nr. 34/2006, cu modificarile si completarile ulterioare".

Motivare ANT este uluitoare: „Pe parcursul analizarii si evaluarii ofertelor s-a constatat ca in Caietul de sarcini la pagina 6 este prezentat modul de calcul al costului/m2 ca fiind egal cu costul total ofertat impartit la numarul total de m2 din oferta, iar in anexa Fisier- Comparare Outdoor Israel, modul de calcul este diferit, in sensul ca la suprafata de 2,07 m2, formula este eronata, astfel ca in loc de 2,07 apare 12. Urmare acestui fapt oferta dumneavoastra, este diferita de cea reala, ceea ce implica si un cost pe m2 eronat". In realitate, insa, ANT nu a mentionat in comunicarea catre firma din Israel ca fisierul datorita caruia procedura a fost anulata a fost publicat in SEAP de catre autoritatea contractanta, adica chiar ANT, cu formule eronate. Mai mult, fisierul excel din caietul de sarcini cu formele de calcul a fost intocmit gresit si nu a functionat. Ca atare, ANT a fost atentionata de greseala si "conform Art.79, paragraf (3), lit b) din OUG 34/2006 cu completarile ulterioare, prin clarificarea adusă se modifică informaţiile deja publicate, se afectează modul de elaborare a ofertelor şi devine necesară publicarea unei erate", erata care nu a fost publicata.

„Deoarece fisierul eronat trebuia publicat in SEAP printr-o erata, fapt care nu s-a petrecut, consideram ca este o culpa a Autoritatii Contractante avand un caracter evident premeditat. In paragraful al treilea din comunicarea rezultatului procedurii, explicatia anularii procedurii datorata formulei de calcul eronata din documentatia Autoritatii Contractante, nu poate fi sustinuta deoarece evaluarea celor trei oferte se putea face printr-un simplu calcul aritmetic, impartirea valorii ofertei la suprafeta totala a locatiilor oferite. Operatie de nivelul claselor primare. In concluzie, anularea procedurii de atribuire a contractului de achizitii publice mai sus mentionat, s-a datorat unei culpe apartinand Autoritatii Contractante, care are un evident caracter intentionat si premeditat. Acest fapt este intarit si de informatiile de contact eronate oferite in Fisa de date(numar de telefon gresit), ca rezultat a fost imposibila contactactarea telefonica a Departamentului Achizitii a Autoritatii Contractante", a precizat pentru ZIUAnews, unul dintre avocatii firmei din Israel.

In plus, mai trebuie precizat ca procesul verbal de anulare al licitatiei a fost semnat de catre un director din ANT, care nu era indreptatit legal sa semneze un asemenea document, intrucat in anuntul licitatie nu era mentionat printre persoanele abilitate sa delibereze in cazul acestei licitatii. In anunt se mentioneaza ca „Persoanele cu functie de decizie din cadrul autoritatii contractante, adica ANT, în ceea ce priveste organizarea,derularea si finalizarea procedurii de atribuire sunt urmatoarele (Completare Formular 5; Subcontractantii si tertii vor completa Formularul 5): - Mirela Florenta Matichescu - Vicepresedinte; -Daniela Prelipcean - Director, Directia Management Brand; -Veronica Danuta Georgescu - Coordonator,Compartimentul Juridic; -Otilia Cecilia Bosilca- Coordonator Economic, Compartimentul Economic, Achizitii Publice si Servicii Interne; -Oana Irina Orosan - Coordonator Achizitii Publice, Compartimentul Compartimentul Economic, Achizitii Publice si Servicii Interne".

Plângeri penale împotriva celor care au sabotat licitaţiile internaţionale de promovare turistică

Ca urmarea a anularii aberante a licitatiei pentru Israel si celorlalte licitatii destinatiile externe, reprezenantii mai multe firme care au depus oferte, care ulterior, au fost respinse ori licitatia anulata, au precizat pentru ZIUAnews ca vor face plangeri penale impotriva celor care au sabotat licitatiile cu fonduri europeme pentru promovarea turismului romanesc, prin care Romania a pierdut circa 20 de milioane de euro. „Este un sabotaj premeditat si greu de imaginat, dar cei vinovati vor trebui sa plateasca. Nu este posibil sa-ti bati joc de Romania doar pentru ca tu functionarul x sau smecherul politic parasutat la sefia ANT esti incompetent si nu a vrut sa organizezi legal o licitatie. Trebuie sa plateasca cineva pentru prostia de a pierde 20.000.000 de euro din fonduri europene", a declarat pentru ZIUAnews unul dintre avocatii implicati in aceste licitatii.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE