Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Pestesan a peștit de tot Aeroportul Otopeni si se intoarce la jobul favorit: vanzarea tablourilor pe Olx

Postat la: 23.08.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Cosmin Pestesan a fost numit in iulie 2016 director interimar al companiei SC Aeroporturi Bucuresti SA, dupa ce, luni de zile, clanurile cu interese mafiote din Transporturi au avut mai multe tentative de puci impotriva vechii conduceri a companiei, devenita si aceasta - tot in urma rafuielilor interne -, din primavara, interimara.

Prin numirea lui Pestesan, dezideratul mafiei din Transporturi a fost partial implinit. Pentru ca urma sa se vada dca acesta raspunde la comenzile din minister si este un executant perfect al intereselor ilicite ale gastii ce conduce din umbra imensa afacere - extrem de banoasa, de ordinul a zeci de milioane de euro, numai in comisioane anuale pentru diverse licitatii trucate si incredintari directe - care este in Transporturi si de care DNA abia acum a inceput sa se intereseze, e drept, destul de timid, dupa numeroase dezvaluiri ale Ziuanews.

Am tot devoalat interesele de tip interlop din Ministerul Transporturilor, ba in a-l readuce la conducerea companiei Aeroporturi Bucuresti pe aservitul Liviu Radu, ba pe Dragos Titea, sau, in cele din urma, prin sforile trase de vicepremierul Costin Borc si secretarul de stat Ionut Mosteanu, pentru a-l instala pe controversatul Radu Merica. Acestia ar fi urmat sa "vanda" pe interese si in dauna TAROM mai multe servicii catre Luftansa, in ciuda dorintelor partenerilor NATO ca la Aeroportul Otopeni sa se foloseasca "solutii" interne, strict românesti, pe politica vechii conduceri a lui Sorinel Ciobanu, care a si fost revocat din functie pe tema asta. Mai ales in urma noilor pozitionari geo-strategice, in care România devine placa turnanta pentru interesele NATO, iar aeroporturile Otopeni si Baneasa devin esentiale, fiind trecute pe lista secreta a aseturilor Aliantei in caz de conflict militar in zona, cu aviz al CSAT.

In urma articolelor noastre care au avut ecou la Guvern, asa a aflat si Dacian Ciolos despre interesele lui Borc si ale "gruparii germane", motivate si de rapoarte ale SRI, cum bine atrageam atentia. Ciolos i-a cerut expre ministrului de atunci Dan Costescu ca la conducerea companiei sa fie numit un tanar tehnocrat care sa nu aiba niciun fel de "bube" si sa nu fi fost inregimentat in clanurile pomenite anterior. Ca atare, Sorinel Ciobanu - director interimar - a fost inlocuit de CA cu Cosmin-Catalin Pestesan, reprezentatnt in AGA, manager public in Directia Aviatie a MT.

Pestesan face parte din gruparea Stoicescu (Stoicescu Sorin-Paul, Pușcașu Geanina-Cristina, Dl. Pestesan Cosmin-Catalin, Dl. Dimitrescu Mirica si Dl. Cighi Adrian) care s-a opus in AGA din decembrie anul trecut unei tentative de puci condusa de gruparea Liviu Radu (Liviu Radu, Bogdan Găurean, Radu Merica, Marius Bodea, din partea Ministerului Transporturilor și Adrian Cighi). Ca atare, se poate spera ca actualul director al companiei cel putin nu face jocurile clanurilor din minister.

Pestesan insa nu s-a ridicat la asteptarile lui Dacian Ciolos, nu a facut nimic pentru revigorarea activitatii din aeroporturile Otopeni si Baneasa, ba mai mult, in cele doua luni de cand a fost investit, activitatea aeroportuara din capitala României a devenit tot mai slaba, in ciuda lunilor de concedii, in care traficul aerian este foarte crescut si cand toate aeroporturile mizeaza pe incasari maxime. La Otopeni si Banseasa cifrele de afaceri au scazut deja cu aprape 8% fata de situatia similara de anul trecut, iar asta in conditiile in care toata lumea evita zborurile prin aeroporturile turcesti, de cand cu puciul impotriva lui Erdogan. Ca atare, clanurile interlope din Transporturi, gasesc un moment prielnic pentru a-si continua planul, care ar cere si inlaturarea lui Pestesan, zilele acestuia la conducere fiind numarate, mai ales ca se va invoca interimatul acestuia.

Interesant este ca Pestesan, desi tanar, era privit ca un specialist in domeniu, si in prima instanta angajatii din minister s-au bucurat ca prin numirea acestuia s-a pus capat manevrelor de culise, el era privit - prin prisma interventiei directe a lui Dacian Ciolos - ca un veritabil tehnocrat, care sa scoata la liman aceasta afacere. N-a fost sa fie asa, iar cifrele economice demonstreaza ca este o palarie pre mare pentru capul lui Pestesan.

Conform declaratiei de avere, cum aratam intr-un articol anterior, Pestesan nu este un bogatas, detine cu sotia un apartament, un autoturism vechi din 2007, un credit de 5000 de euro si un cont cu 29.000 de lei. Pe de alta parte, din nevoie de bani probabil, pe 29 iunie 2016 a postat pe Olx, un anunt conform caruia vindea un tablou "Portret de femeie", ulei pe panza, 40.5x25cm, semnat stanga jos cu brun Forlenza, sf.sec.XIX, cu suma de 400 de euro. Anuntul a fost retras dupa numirea in functie, fie ca a fost vandut, fie ca nu mai avea nevoie de bani! Dupa ce mafia din Transporturi va decide sacrificarea lui Pestesan, s-ar putea ca acesta sa se reintoarca la un job mai rentabil si pe care se pare ca-l stapaneste mai bine decat manageriatul aeroporturilor: vanzarea de tablouri pe Olx!

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE