Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Penibil! Fostul ministru tehnocrat Dan Costescu a ajuns consilierul noului ministru al Transporturilor

Postat la: 13.01.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Fostul ministru al Transporturilor din era Ciolos, Dan Costescu, omul PDL impus in fruntea CFR SA pe filiera Ioan Rus si ajuns ulterior ministru ca urmare a sustinerii venite din partea lui Vasile Blaga este de astazi consilierul ministrului Transporturilor, Razvan Cuc.

Acelasi Costescu despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat zilele trecute, negru pe alb, ca a acordat compensații ilegale de 30 de milioane de euro pentru transportul public feroviar de călători. Insa, Costescu nu a venit singur langa ministrul Razvan Cuc, ci impreuna cu o controversata directoare de Romatasa garantata de PDL, pensionara Silvia Popeanga, fosta sa consiliera si apropiata a Ancai Boagiu. Se pare ca gașca lui Costescu mai are de incasat comisioane si mare de "facut si de dres" pe la contracte cu cantec si nu doreste sa scape controlul. Plus ca mai are de acoperit multe urme ale ilegalitatilor de pe vremea cat a fost ministru in functie.

Omul PNL, la ușa ministrului PSD

ZIUAnews a semnalat anul trecut ca Silvia Popeanga a ajuns consiliera ministrul Transporturilor, Dan Costescu, imediat dupa ce acesta a fost instalat de Ciolos. Toate bune si frumoase, numai ca surpriza apare in ultima sa declaratie de avere din 21 martie 2016. Silvia Popeanga era atunci salariata la RA ROMATSA de unde in 2015 a incasat, nici mai mult, nici mai putin, de 727.971 de lei, adica circa 165.000 de euro, ceea ce inseamna in jur de 13.800 de euro pe luna! In plus, Silvia Popeanga este si pensionara, care in 2015, a incasat de la Casa de Pensii suma de 43.200 de lei, adica 3.600 de lei pe luna, reprezentand circa 800 de euro. Practic, consiliera ministrul Transporturilor, beneficiaza lunar din pensie si de remuneratia de la ROMATSA de circa 14.600 de euro, la care acum se mai adauga indemnizatia ca membru in CA de la CNAB de peste 1.000 de euro, si, in plus ar mai putea incasa inca ceva bani pentru ca este consiliera ministrului Dan Costescu si fost membru in AGA de la Tarom.

Trebuie precizat ca Silvia Popeanga a facut parte din AGA de Tarom care a aprobat ilegal infiintarea postuirlor de director administrativ si cel de dircetor financiar la Tarom pentru Tiberiu Ticlea-ginerele controversatei directoare juridice a Ministerului Transporturilor, Anisoara Cornila, si respectiv Gabriel Stoe, la acea vreme angajat al CNAB. Totodata, Silvia Popeanga este unul dintre directorii care au fost partasi la spargerea CFR in 1998 de catre Traian Basescu si astfel s-a ajuns, potrivit unor documente oficiale prezentate de ZIUAnews in 2014, din 1998 până în 2013, au dispărut fără urmă peste 60.000 de vagoane de marfă şi 1.700 de locomotive din patrimoniul CFR. Predarea şi preluarea patrimoniului CFR s-a făcut în baza dispoziţiilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 şi a Hotărârilor de Guvern nr.581 şi 585/1998. Protocolul de predare- preluare a fost semnat la acea vreme din partea SNCFR de Viorel Simuţ, în calitate de preşedinte, dar şi de către cei cinci vicepreşedinţi din acea perioadă - Emanuel Culda, Vasile Olievschi, Dan Săileanu, Vasile Bota şi Silvia Popeangă.

Preluarea patrimoniului a fost făcut de către două persoane din partea fiecărei companii nou înfiinţate, adică de directorul general şi directorul economic. Astfel, la preluare, pentru CFR SA a semnat Viorel Simuţ şi Gheorghe Unguruşan, la CFR Marfă - George Buruiană şi Mariana Prodan, la CFR Călători - Valentin Bota şi Vanghele Nacu, la SAAF SA - Mircea Dinu şi Elefteriu Ciurciubis iar pentru SMF SA - Silvia Popeangă şi Gheorghe Dicea. Mulţi dintre directorii care au semnat preluarea patrimoniului de la SNCFR se află şi acum în posturi cheie la companiile înfiinţate în 1998, cum ar fi George Buruiană, Vanghele Nacu sau Silvia Popeangă. "În 1998, noi am predat fizic şi scriptic către cele cinci compani toate vagoanele, locomotivele şi lazyle feroviare, dar nu mai ştiu ce s-a întâmplat mai târziu cu aceste vagoane şi locomotive", a precizat Silvia Popeangă, fost vicepreşedinte SNCFR

"Dacă se verifică toate ordinele de ministru date pentru transferarea vagoanelor de la SAAF către companiile CFR se poate vedea unde au ajuns vagoanele şi locomotivele. Nimeni nu vrea să vadă ce s-a întâmplat cu cele 17-20 000 de vagoane transferate către CFR SA", a declarat in 2014 pentru ZIUAnews Ioan Molea, fost lider sindical CFR.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE