Neconformitatile pe loturile de autostrada fac imposibila receptionarea lor in acest an
Postat la: 16.12.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va recepţiona lucrările numai dacă proiectele şi rigorile standardelor de calitate sunt respectate de antreprenori, însă neconformităţile constatate pe mai multe loturi de autostradă, aflate în execuţie, fac imposibilă recepţionarea lor în acest an, a anunţat, ieri, compania.
Este vorba despre lotul 3 al autostrăzii Lugoj - Deva, care înregistrează un stadiu fizic de 79,59%, lotul 4 al autostrăzii Lugoj - Deva (71,30% stadiu de execuţie), lotul 3 al autostrăzii Sebeş - Turda (99%) şi lotul 4 al autostrăzii Sebeş - Turda, unde stadiul fizic al execuţiei este de 95%. "Constructorii trebuie să respecte contractele şi să finalizeze toate lucrările înainte de recepţia proiectelor. Potrivit HG 343/ 2017, darea în exploatare a construcţiilor este posibilă doar după recepţia la terminarea lucrărilor, care poate avea loc numai după finalizarea totală a lucrărilor. Acest act normativ a modificat drastic prevederile HG 273/ 1994, care oferea posibilitatea recepţionării unor lucrări nefinalizate sau care nu respectau prevederile proiectului, precum şi preluarea doar a unor părţi din construcţie, pentru darea lor în exploatare", arată CNAIR într-un comunicat.
Reprezentanţii CNAIR precizează că astfel de practici nu mai sunt permise de noua legislaţie privind recepţionarea lucrărilor de construcţie, însă modificările legislative au provocat reacţii vehemente din partea unor constructori, care consideră că prevederile în cauză îi dezavantajează, susţine CNAIR. Potrivit sursei citate, legislaţia a fost modificată anul acesta tocmai pentru a nu se mai ajunge în situaţii precum cea de pe lotul 3 al Autostrăzii Orăştie-Sibiu, care a fost închis la scurt timp după darea în exploatare, din cauza unor deficienţe grave de calitate care au dus la apariţia unor fenomene severe de instabilitate.
"Modificările legislative vin inclusiv în sprijinul deciziei din acest an a CNAIR SA, de a pune accent pe respectarea calităţii lucrărilor executate şi nu pe numărul de kilometri construiţi", se menţionează în comunicat.
În acest context, anul acesta nu se vor mai putea recepţiona nai multe loturi de autostradă. Astfel, pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj - Deva, care înregistrează un stadiu fizic de 79,59%, Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. - COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A. - Arcadis Eurometudes S.A., nu a prezentat nici până la această oră o soluţie tehnică viabilă pentru refacerea rampei podului de la km 76. Această rampă a fost demolată încă din luna octombrie 2016, din cauza instabilităţii constatate. S-a ajuns în această situaţie din cauză că Antreprenorul a decis să execute un viaduct mai scurt decât prevedea Studiul de Fezabilitate, ceea ce a dus la construcţia rampei în cauză, pe un teren instabil.
De asemenea, la km 68 al aceluiaşi lot, o echipă de control a CNAIR SA a sesizat în vara acestui an că terasamentul prezenta probleme severe de instabilitate, provocate de precaritatea soluţiilor tehnice aplicate şi a calităţii scăzute a lucrărilor. Aceste cauze au dus la apariţia unor fisuri şi crăpături în îmbrăcămintea sistemului rutier, chiar în condiţiile în care pe acel sector de drum nu exista trafic rutier. "Ca urmare a problemelor constatate i s-a cerut la acel moment Antreprenorului să remedieze lucrările conform exigenţelor de calitate impuse de legislaţie şi de reglementările tehnice. Antreprenorul nu a luat însă măsurile solicitate şi nici nu a remediat până la ora actuală o serie de alte problemele create de deficienţele de executare a şanţurilor colectoarei. Faptul că aceste şanţuri au fost incorect executate, a permis infiltrarea apei în corpul autostrăzii, ceea ce a provocat apariţia unor noi probleme de stabilitate a terasamentelor", precizează CNAIR.
Pe lotul 4 al autostrăzii Lugoj - Deva, unde stadiul fizic de execuţie a lucrărilor este de 71,30%, se înregistrează întârzieri ale termenelor de execuţie, deşi constructorul, Asocierea SC Tehnostrade SRL - SC Spedition UMB SRL., prezintă o mobilizare bună. "Unul dintre motivele care au dus la aceste întârzieri a fost descoperirea unei peşteri cu lilieci în zona dealului Şoimuş. Doar după relocarea liliecilor din această peşteră, în luna august 2017, constructorul a putut să reia lucrările. Problema peşterii cu lilieci de la Şoimuş bloca lucrările încă din anul 2014, dar a putut fi soluţionată datorită noii strategii de abordare a proiectelor, adoptată de CNAIR SĂ anul acesta", subliniază reprezentanţii CNAIR. În ceea ce priveşte lotul 3 al autostrăzii Sebeş - Turda, unde antreprenor este Asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte D'Acqua SpA, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 99%. Cu toate acestea a fost nevoie ca recepţia la finalizarea lucrărilor să fie reprogramată pentru data de 9 ianuarie 2018, deoarece s-au constatat mai multe neconformităţi.
"Principala problemă identificată este nerespectarea de către Antreprenor a propriului proiect tehnic de construcţie a căilor de rulare pe pod. Un alt element care a făcut imposibilă recepţia lucrărilor este reprezentat de existenţa unor zonele cu exces de bitum. Aceste zone sunt foarte periculoase, în special pe timp de ploaie şi în perioada iernii deoarece nu asigură aderenţa minimă a pneurilor la suprafaţa de rulare, ceea ce poate duce la accidente cu deznodământ tragic. În ceea ce priveşte iluminatul pe poduri, nici în acest moment constructorul nu a montat lămpi cu led şi teledetecţie, aşa cum prevede proiectul privind siguranţa circulaţiei, aprobat de CNAIR SĂ, în urmă cu 2 ani şi 6 luni. La acest moment, în zonele respective sunt montate lămpi cu sodiu şi fără telegestiune, al căror consum dublează practic factura la energia electrică", precizează comunicatul companiei.
Pe lotul 4 al autostrăzii Sebeş - Turda, unde stadiul fizic este de 95%, Asocierea SC PORR Construct S.R.L. - PORR Bau GmbH continuă lucrările şi la această oră, în zona km 62+300, unde a avut loc o alunecare de teren. Despre fenomenele de instabilitate a terenului din acea zonă, constructorul şi proiectantul acestuia aveau deplină cunoştinţă, din datele oferite de Studiul de Fezabilitate. "Antreprenorul nu a ţinut cont însă de aceste date în momentul în care a aplicat soluţii tehnice diferite de cele prevăzute în Studiul de Fezabilitate", afirmă CNAIR. Potrivit sursei citate, pe lotul 4 Sebeş-Turda, constructorul, care şi-a asumat un grafic de lucrări, trebuie să mai monteze parapeţi de protecţie, să realizeze marcajele orizontale şi să finalizeze montarea gardurilor de protecţie. De asemenea, antreprenorul încă nu a finalizat lucrările de alimentare cu apă pentru Centrul de Întreţinere şi Coordonare, unde urmează să funcţioneze un punct de control al Poliţiei Autostrăzi şi o secţie destinată utilajelor care asigură întreţinerea acestei autostrăzi.
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
Apar legăturile cu Rusia: Desființarea Comisiei Europene și alte propuneri către cel mai influent think-tank al administrației Trump - The Heritage Foundation
Cel mai influent grup de reflecție al administrației Trump, The Heritage Foundation, primește propuneri din partea forțe ...
-
Cum a făcut bani Potra: "Când aduci șoferi de camioane, agenți de securitate și oameni de peste 60 de ani... mi-am dat seama că nu era bine organizat!"
O investigație privind utilizarea de catre Republicii Congo a sute de luptatori romani angajați dezvaluie modul in care ...
-
Condiții draconice impuse de Rusia în negocieri: document secret scos la iveală din zona serviciilor secrete rusești
Potrivit Washington Post, Rusia a pregatit un document in februarie 2025, potrivit caruia Federația Rusa "ar trebui sa l ...
-
Dezvăluiri grave din pandemie - Angela Merkel a mușamalizat un raport al serviciilor secrete care spunea că virusul a scăpat din laborator
Germania a mușamalizat un raport exploziv al serviciilor de informații, care a constatat o probabilitate mare ca pandemi ...
-
Institutul Robert Lansing: Serviciile secrete ruse, în spatele tentativei de lovitură de stat din România
Serviciile secrete militare ruse sunt considerate responsabile pentru incercarea de destabilizare a situației din Romani ...
-
Donald Trump după Consiliul European: "Mami (UE) nu are bani. Dar tata (USA) e SUPĂRAT!"
Pe pagina sa de socializare președintele Donald Trump trage o concluzie amara atat pentru UE cat și pentru Ucraina. Uniu ...
-
Ideologul lui Trump nu e la fel de cunoscut ca ideologul lui Putin. Curtis Yarvin are o parte din viziunea lui Aleksandr Dughin
Așa cum Aleksandr Dughin este vazut ca si ideologul lui Vladimir Putin, asa si Donald Trump pare sa aiba un ideolog. Si ...
-
Vila ministrului Sorin Grindeanu a fost proiectată de o firmă din rețeaua Nordis. Legăturile imobiliare dintre greii PSD
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, se afla în mijlocul unei controverse privind legaturile sale cu grupul ...
-
Fotografii incendiare: Potra s-a intalnit in Dubai cu o rusoaică plină de bani. Mercenarul s-a ales cu un teanc imens in valuta si cu un nou contract
Horațiu Potra este un personaj aflat sub lupa serviciilor secrete, iar în acest moment, arestat în lipsă. Mi ...
-
Cash sau Kash Patel? 20 de centi la un dolar pentru vanzarea de arme. Directorul FBI a cerut investigatie despre ce s-a intamplat cu banii americanilor pentru Ucraina
Kash Patel, nou numitul director al FBI, a declarat că poporul american are dreptul să știe ce a făcut regimul Zelenski ...
-
Vladimir Putin vrea un acord pentru repornirea Nord Stream 2 cu sprijinul SUA. Europa va depinde de Administrația Trump
Un fost spion și prieten apropiat al lui Vladimir Putin a pus la cale o repornire a gazoductului rusesc Nord Stream 2 că ...
-
Specialiștii în economie dezvăluie de ce Donald Trump vrea resursele Ucrainei: Ar concura masiv China
Specialiștii în economie dezvăluie de ce președintele SUA vrea cu tot dinadinsul să pună mâna pe resursele n ...
-
Generalul Pahontu ar fi de fapt bomboana de pe coliva inmormantarii afacerilor de la Cimitirul Ghencea militar
Deocamdată, in ancheta generalului Zisu s-au devoalat doar afacerile legate de extinderea cimitirului Ghencea, diverse s ...
-
Băieții deștepți și bogați din Energie. Câți bani au șefii de la Transelectrica, Hidroelectrica și Nuclearelectrica
Băieții deștepți și bogați din Energie: Salarii uriașe și conturi pline pentru șefii companiilor din domeniul energetic. ...
-
Burduja habar n-are dacă importăm gaz rusesc: "molecula de gaz nu are steag". Totuși, unde a disparut gazul românesc din depozite cu care se lauda asta toamna?
Frigul golește rezervele de gaz ale României. Ardem zilnic, doar pentru încălzire, 50 de milioane de metri c ...
-
WP: Americanii i-au pus pe masă lui Zelenski un document secret prin care cedează jumătate din resursele Ucrainei către SUA
Oficialii americani, care s-au întâlnit cu președintele ucrainean Volodimir Zelenski la München, i-au ...
-
Dezvăluiri incredibile: Cătălin Zisu a ajuns general cu trei stele fără să aibă pregătirea necesară
Apar dezvăluiri revoltătoare privind modul în care generalul Zisu ar fi ajuns să ocupe prestigoasa funcție, fără s ...
-
Misterul contractului dintre Pentagon și Reuters pentru 'înșelăciune socială la scară largă' și 'inginerie socială' - Agenția de presă reacționează la acuzații
Președintele Donald Trump și Elon Musk au făcut dezvăluiri despre un contract de apărare al Pentagonului care a fost atr ...
-
Istoricul Marius Oprea: ”Fenomenul” Georgescu este o amplă operațiune a GRU. Rețeaua ”corbii tineri” și serviciile secrete rusești
Așa-zisul "fenomen" Georgescu și agenturile de rezerviști (și nu doar rezerviști) din jurul acestuia reprezintă o amplă ...
-
Ciorbă politică! Patronul Nordis l-ar fi denunțat la DIICOT pe Nicuşor Dan în mega-scandalul imobiliar pentru cerere de mită
Vladimir Ciorbă, acționar principal al grupului Nordis, este pe cale să zguduie pentru a doua oară scena politică din Ro ...
-
Ca sa intelegem demisia lui Iohannis: Trimisul special al lui Trump a fost deja la Bucuresti intr-o vizita fulger!
Trimisul special al președintelui Donald Trump pentru politică externă, Richard Grenell a fost deja la București duminic ...
-
Richard Grenell: "Nu Rusia, ci administrația Biden a manevrat alegerile din România!"
Ziarul american The New York Sun lansează o bombă în exclusivitate, afirmînd că trimisul special al lui Trum ...
-
UE legalizează supravegherea biometrică în masă cu reglementarile privind inteligența artificială
La 2 februarie, AI Act, care a intrat în vigoare în august, a atins primul termen de conformitate. Acestea s ...
-
Turnurile 5G si rețelele Wi-Fi vor putea în curând să vă spioneze fără consimțământul dumneavoastră și fără deviceuri smart
Conform autorilor unui nou studiu, radiațiile fără fir ar putea fi utilizate pentru a supraveghea oamenii fără știrea sa ...
-
Suveranistul Trump promite să le ia palestinienilor țara și ucrainenilor bogățiile subsolului!
Primirea lui Beniamin Netanyahu la Casa Albă a oferit imaginea „obscenității publice" sau a „banalității rău ...
-
Marcel Ciolacu se afundă în capcana ilegalităților contabile din Nordis. Cine a plătit de fapt zborurile la Nisa si Madrid
Premierul Marcel Ciolacu a prezentat, miercuri, tardiv, două facturi, însoțite de chitanțe, care atestă că și-ar f ...
-
Bizarerie în dosarul Nordis: Ginerele lui Traian Băsescu cere despăgubiri, în timp ce Ioana Băsescu a fost pusă sub acuzare
Situație bizară în dosarul Nordis. Radu Pricop este unul dintre creditorii care speră să recupereze bani din aface ...
-
Numele lui Călin Georgescu apare într-un mega dosar de trafic de droguri, la nivel internațional
Numele lui Călin Georgescu apare într-o mega anchetă jurnalistică condusă de către jurnalistul italian Edoardo Anz ...
-
Serviciile franceze, speriate de cazul Georgescu - Amplu raport despre "manipularea algoritmilor și instrumentalizarea influencerilor"
Un raport public emis de VIGINUM, serviciul francez de supraveghere și protecție împotriva ingerințelor digitale s ...
-
Guvernul Ciolacu omoară intenționat dezvoltarea sectorului privat la ordinul UE. Investițiile de peste 2 milioane euro se fac de acum cu voie de la Guvern
La finalul anului trecut guvernul a aprobat OUG 152/2024 cu cerintele UE. Publicată în Monitorul Oficial în ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu