Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Gașca Ciolos-Borc-Mosteanu-Pestesan insista sa vanda pe nimic Aeroportul Otopeni

Postat la: 22.09.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Ziuanews a avut un lung serial, derulat pe aproape trei ani despre situatia de la Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti. Mai mult, de aproape un an am tot scis despre retele intregi de interese din guvern, din Transporturi, firme particulare, de a pune mana pe aceasta societate. Am vorbit si de puciul pus la cale de clanurile mafiote din Transporturi, dar si despre recentul interes al bielei-manivelei Pestesan-Mosteanu, in interesul gruparii Ciolos-Borc de a instraina compania pe segmentul germano-francez.

Iata ca un alt ziar se alatura demersului nostru, care ziar la randul lui a deschis un serial, este vorba despre enational.ro. Am preluat si ieri un episod al anchetei colegilor nostri, care a completat dezvaluirile nostre, preluam si azi un episod care intareste cu mult mai mult cele pe care Ziuanews le-a devoalat in decursul timpului. Mai mult, am aratat recent cum acest grup de interese ilicite dorea declasificarea Aeroportului Otopeni pentru a vinde serviviile mult mai ieftin, dar pe comisioane mult mai mari. Din nefericire pentru aceasta gasca, numarul calatorilor a crescut neasteptat, asa ca declasificarea de "aeroport international" este tot mai dificila. Cu toate acestea, Ciolos & Co. insista sa cedeze aeroportul intereselor straine, cu toate ca vorbim despre o poarta aeriana de interes strategic, cu atat mai mult in noua conjunctura globala politica.

Cert este ca putini credeau ca se va atinge „target"-ul de 10.000.000 de calatori pentru Aeroportul Otopeni, in anul 2016. Iata insa ca acest barem a si fost depasit, cifra prognozata acum pentru sfarsitul anului fiind de 13.500.000 de clienti. Iar faptul ca Aeroportul Otopeni incepe sa fie un concurent ca sa conteze pe apriga piata aeroportuara europeana a atras atentia marilor jucatori. Asa ca Otopeniul este supus in prezent unui atac disperat, pentru a-i fi coborat pretul, intr-un moment strategic, de care depinde nu doar viitorul Aeroportului, dar si nenumarate alte interese nationale.

Ciolos-Mosteanu-Pestesan

Acesta este „Triunghiul Bermudelor" in care ar putea disparea, in doar cateva luni, Aeroportul Otopeni. Cel putin in forma actuala de constituire, ca si companie de stat. Pentru ca, de cand cabinetul Ciolos „a fost invitat la Palatul Victoria doar sa organizeze alegerile", vorba „pacatoasei" Raluca Pruna, „gasa tehnocrata" a dat o atentie cu totul si cu totul deosebita acestui obiectiv. Unul care, sa nu uitam, mai intra si sub sfera structurilor abilitate sa vegheze la apararea sigurantei nationale. Cert este ca fostul ministru Dan Costescu este cel care a autorizat operatiunea de declansare a „macelului" la Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti. Sens in care, dupa cate se vorbeste prin sistem, l-a si propulsat pe consilierul sau Ionut Mosteanu drept secretar de stat pe probleme aviatice, in loc sa-l lase pe bietul tehnocrat sa-si termine barem si el o facultate.

Tot „gasca tehnocrata" de la Transporturi este cea care l-a adus pe Adrian Nicolae, un pompier caruia ii este rusine de meseria lui, de nu si-a trecut-o in CV-ul oficial, sa raspunda de intreaga securitate a companiei TAROM. Inclusiv din punct de vedere antiterorist. Dar acum acest amatorism poate fi „decodat" si in alta „cheie". Pentru ca tot haosul recent de la Aeroport, inclusiv ultima „bulibaseala" a organigramei, pare deja unul provocat. Mai ales de cand Cosmin Pestesan a fost pus sef al Aeroportului, cu toate ca acesta nu misca in front fara acordul adevaratului „jupan" de la Otopeni, „nemuritorul" consilier Gabriel Tara. Numai ca, pe filiera Pestesan- Mosteanu- Ciolos (n.a. - oare chiar atatia prieteni de familie o avea premierul in „gasca tehnocrata?") a intervenit un scurtcircuit. Intentionat sau nu, ramane de vazut..., subliniaza ziaristii de la enational.ro.

Vine EASA si o „belim"!

Pentru ca Pestesan, considerandu-se deja un mare initiat al sistemului, pentru ca o raspunde si el la niscai comenzi, i-ar fi dat asigurari lui Mosteanu si inclusiv premierului Julien Ciolos ca aeroportul este gata pregatit pentru inspectia vitala a celor de la EASA (European Aviation Safety Agency), adica autoritatea suprema aeriana europeana, care nu peste mult timp va organiza cea mai mare actiune de control din Romania. Si va decide daca va certifica sau nu Aeroportul Bucuresti. Numai ca toata lumea din Ministerul Transporturilor stie bine ca, daca stricam in continuare tot ce merge si nu reparam din mers ce mai e de reparat, „o sa vina EASA si o sa o belim"! Pur si simplu!

Pentru ca obligatoria Pista 2 nu este inca operabila, in timp ce Pista 1 este deja facuta praf si pulbere, fiind invariabil necesara intrarea ei in reparatii capitale. Iar daca inspectorii EASA nu ne vor gasi in regula cu aceste aspecte, ca sa dam doar doua exemple, ceea ce inseamna implicit cozi interminabile la imbarcare, calatori care pierd avioanele si sume uriase cheltuite pentru despagubirea clientilor, atunci nu ne vor certifica. Si, automat, vor fi relocate curse catre alte aeroporturi, companii aviatice de prestigiu vor refuza sa mai zboare pe Otopeni, un aeroport care va putea pierde astfel intr-o clipa tot ce s-a construit in ani de munca. Inclusiv un numar impresionant de cateva milioane de calatori anual.

Il scot pe bursa!

Insa dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, structurile sunt ingrijorate nu neaparat de faptul ca vom pierde „la mustata", parca voit, aceasta certificare a EASA. Chiar daca si aici sunt probleme, din moment ce numirea drept director de conformitate pe Ordinul 139 a lui Cristian Alexe este si ea deja disecata pe toate partile, ca fiind una cel putin neconforma. Numai ca exista suspiciunea ca, in doar cateva luni, Aeroportul Otopeni va fi scos pe bursa europeana. Si, fara certificarea autoritatii europene, cei interesati ar putea profita din plin, fortand achizitionarea pachetului majoritar la un pret mult mai mic decat daca am trece cu bine de controlul EASA.

„Binomul" franco-german

Mai mult chiar, deja se fac pariuri ca, fie si sub forma intermediara a unui fond de investitii, Otopeniul va ajunge in cele din urma tot pe mana francezilor, care au atat de multa incredere in „gasca tehnocrata". Asta dupa ce, nu cu mult timp in urma, „National" a dezvaluit si ca germanii de la Lufthansa forteaza preluarea TAROM, incercand intr-o prima faza sa intre pe Otopeni, prin „deturnarea" exclusivitatii detinute de compania inca romaneasca pentru reparatiile facute avioanelor in cadrul aeroportului. Deci, „binomul" franco-german poate canta cat de curand prohodul aviatiei romanesti, daca francezii vor primi Aeroportul Otopeni si nemtii compania TAROM. Asta ca sa se priceapa mai bine cum se ocupa strict de organizarea alegerilor „gasca tehnocrata" de la Bruxelles, facand din timp cartile pentru „tunuri" pe langa care cele ale politicienilor par simple combinatii de targovete in piata.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE