Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Expert aviație: "Tudose s-a prins că girează un dezastru la Tarom. Situația rămâne critică, oricum"

Postat la: 21.08.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Un expert în aviație, fost membru al Consiliului de Administrație al Companiei Naționale de Aeroporturi București, se declară de-a dreptul șocat de răspunsurile pe care reprezentanții Tarom și ai Ministerului Transporturilor le-au pregătit la chestiunea pierderilor sesizată de premierul Tudose în ultima ședință de guvern.

„Ei au o problemă de înțelegere a fenomenului economic. Premierul le-a reproșat pierderile, iar ei au venit să spună că nu înregistrează datorii. Până și la un SRL făcut de o persoană cu XII clase se înțelege mai bine conceptul de pierderi. Tudose s-a prins că girează un dezastru în numele PSD, dar situația rămâne critică, oricum", sesizează într-o declarație acordată PSNews.ro, Mirică Dimitrescu, fost membru CA al CNAB.

.. și pierderile continuă

Demisia directorului Tarom Eugen Davidoiu nu rezolvă dezastrul care planează în acest moment asupra companiei, șirul pierderilor pe care aceasta le va înregistra în acest an având rădăcini în managementul defectuos al conducerilor perindate la manșa operatorului național de transporturi aeriene. De altfel, companie raportează piederi de mai bine de 10 ani, numai că cea rămasă în mandatul lui Davidoiu este cu adevărat o gaură neagră.

Salarii mici pentru piloți, o schemă încărcată de personal în diverse compartimente, o proastă strategie de vânzare a biletelor, costuri enorme care vor interveni cu chiriile pe aeronavele nou aduse și cu întreținerea lor, acestea sunt problemele care împing Tarom spre limita falimentului, susține expertul în aviație.

„Se laudă cu 90 de milioane de lei în conturi, dar banii aceștia nu sunt rezerve de lichidități ale firmei. Sunt bani primiți în avans pe curse ce urmează a fi efectuate în perioada următoare, credit pro-client. Inclusiv această sumă, prin managementul idiot de acolo, poate ascunde alte pierderi, costurile de operare putând să crească peste plafonul de 90 de milioane. Ăștia nu-s întregi la minte! Pe cuvântul meu, am senzația că nu se vrea rentabilizarea Tarom.

Sper că acest control cerut de Tudose să nu se limiteze doar la a constata că piloții au salarii mici. Este într-adevăr motivul pentru care piloții Tarom pleacă la alte companii, dar problema este la Comercial, unde sunt 200 de angajați. Ce fac oamenii aia acolo, când Tarom are o strategie de vânzare a biletelor prin diverse agenții și doar 17% se vând online?! Cred că este cea mai scăzută rată de vânzări directe online a unei companii aeriene din Europa. În rest, se plătesc comisioane către agențiile care vând aceste bilete", arată Dimitrescu.

Continuarea o puteti citi aici

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE