Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Cine are interesul ca președintele Klaus Iohannis să nu promulge legea impozitului specific în turism

Postat la: 08.07.2016 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Adoptarea de catre Camera Depuatilor la sfarsitul lunii iunie a Legii privind impozitul specific unor activităţi prin care se asigura cadrul legal privind stabilirea unei noi modalități de impozitare aplicată contribuabililor din sectorul turistic, hotelier, restaurante și alimentație publică, în scopul stimulării investițiilor și eliminării concurenței neloiale, a generat un scandal monstru in lumea turistica din Romania.

Cei mai vehementi contestatari ai acestei legi sunt grupati in jurul lui Gabriel Biris, secretar de stat la Ministerul Finantelor Publice, adica acei zeci de consultanti care au sediul in hoteluri de trei-patru si cinci stele, dar si mari lanturi hoteliere care, an de an, n-au avut profit si astfel n-au platit niciun leu catre bugetul de stat. Practic, aceste doua tabere fac la ora actuala presiuni uriase asupra presedintelui Klaus Iohannis ca sa nu promulge aceasta lege si astfel cei care de ani de zile declara pierderi sau profit infim sa-si continuie nestingheriti afacerile. Mai mult, Josef Goschy, proprietarul Unita Turism Holding, care detine 4.128 de locuri de cazare in 20 de unitatii hoteliere, dar care, an de an, n-a dat un leu la bugetul de stat pentru ca a inregistart pierderi, i-a trimis miercuri o scrisoare deschisă președintelui Iohannis, prin care cere imperativ sa nu promulge Legea impozitului specific în turism și alimentație publică pe motiv care are „un pronunțat caracter discriminatoriu și protecționist".

De curand, s-a alaturat celor care se opun introducerii impozitului specific si fostul ministru delegat pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri si Turism in cabinetul Ponta, Florin Nicolae Jianu, in prezent presedintele Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR). Acesta a inventat si transmis un sondaj alambicat si diversionist pentru prostirea celor din sectorul hotelier si al restaurantelor. Insa, percheziile de ieri la Hotelul Marriott din Capitala privind evaziunea fiscala ar trebui sa le dea de gandit celor din industria hoteliera si a restaurantelor care anual inregistreaza pierderi.

Diversiunea de amator a lui Florin Jianu

ZIUAnews va prezenta, in exlusivitate (vezi documentul in facsimil), sondajul inventat de fostul ministru Florin Jianu prin care acesta incearca sa faca presiuni asupra presedintelui Iohannis ca acesta sa nu promulge legea impozitului specific. Prin acest sondaj, Florin Jianu isi demonstreaza superficialitate si amatorismul profesional, dar in acelasi minte cu senitatate, sustinad ca a fost facut in colaborare cu Federatia Patronatelor din Turisml Romanesc (FPTR) si alte structuri profesional patronale, dar patronatele din turism habar nu au de acest demers diversionist al fostului ministru.

Mai mult, prin intrebarile sondajului, Jianu isi etaleaza calitattile de prost cunoscator al legislatiei romanesti si totodata amatorismul in domeniul economic si fiscal. Astfel, la intrebarea nr. 3 - Consideraţi oportună instituirea începând cu data de 1 ianuarie 2017 a unui impozit specific anual obligatoriu pentru societăţile din sectorul hotelier si restaurante/catering, Jianu ar fi trebuit sa-si angajeze un economist. De ce? Pentru ca el n-a inteles ca impozitul specific se aplica tuturor societatilor comerciale, nu numai celor din turism, cu conditia sa detina unitate care desfasoara activitate de cazare si alimentatie publica. De exemplu o societate de constructii care are un hotel si un restaurant, dar care este pierdere, prin noua lege va plati impozitul specific pentru unitatea hoteliera si unitatea de alimentatie publica.

Test pentru dobitoci și dedicație pentru sifonarea banilor publici

Intrebarea numarul 5 a sondajului- Pentru societatea dvs., instituirea obligaţiei plăţii impozitului specific anual va avea ca efect creşterea sarcinii fiscale (a impozitului datorat) comparativ cu anul în curs? este tot una de gaga. Florin Jianu ar trebui sa stie ca sarcina fiscala pentru anul in curs, inclusiv impozitul pe profit, se poate stabili sau estima, cel mai devreme, pe 25 ianuarie 2017. Totodata trebuie observat ca aceasta intrebare este un test pentru dobitoci. Adica, cum poti sa compari impozitul specific care-l vom plati in 2017 cu impozitul pe profit pe 2016 care se poate calcula decat dupa inchiderea anului fiscal. Mai mult, prin intrebarea nr 7 a sondajului, Florin Jianu demonstreaza ca face jocurile unor eterni bagatori de seama din turism care de ani buni nu isi gasesc locul si se tot agita in gol de fiecare care cand vine un nou ministru sau presedinte al Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT).

Ce legatura are legea impozitului specific cu intrebarea nr. 7 - Ce măsuri consideraţi că sunt necesare pentru dezvoltarea sectorul hotelier si restaurante/ catering? Niciuna. Dar, propunopt masuri din care doua sunt clar cu dedicatie- „reorganizarea ANT si infiintarea in parteneriat public privat a Organizatiei Romane a Turismului" si "revizuirea Legii Turismului". Practic, aceasta intrebare a sondajului are cu totul alta tinta, adica o mai veche smecherie prin care niste baieti guralivi si coplesiti de importanta lor, gen Alin Burcea, Dragos Anastasiu sau Calin Ile, vor sa puna mana pe fonduri bugetare pentru promovare turistica.
FPTR: „Chestionarul este o diversiune pusă la cale de cei care nu doresc echitate şi corectitudine în activitatea de turism"

Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR) a reactionat imediat si surprinzator destul de moderat, printr-o adresa scrisa (vezi documentul in facsimil) la diversiune pusa la cale de Florin Jianu prin transmiterea acestuio chestionar. „Considerăm că este cel puţin o impoliteţe faptul că nu am fost consultaţi cu privire la partenerialul cu FPTR, de realizare a unui astfel de sondaj şi vă informăm că nu dorim să fim implicaţi în această acţiune, pe care o consideram nepotrivită şi tardiva. Nu înţelegem de ce implicaţi în acest sondaj asociaţii din turism care nu au nicio legătură cu această lege, ne referim la ANAT, agenţiile de turism nefiind implicate sub nicio formă în aplicarea impozitului specific. Dacă doreați să faceți o consultare a mediului de afaceri din turism, trebuia să o faceţi în timpul derulării procesului consultării publice", se preciazeza in raspunsul FPTR catre Florin Jianu.

Totodata, „Considerăm că lansarea unui chestionar privind oportunitatea introducerii impozitului specific, după votarea legii, reprezintă o diversiune pusă la cale de cei care nu doresc echitate şi corectitudine în activitatea de turism sau o încercare de către cei care au înţeles că turismul este un vector eficient de a-şi face imagine, folosindu- de aceasta industrie. Considerăm că cei care au formulat întrebările 1,2 şi 3 nu au citit Legea sau nu au înţeles-o. Considerăm că diversiunea acestui chestionar a fost necesară pentru a lansa întrebarea de la punctual 7, punctele 1,2, care probabil v-au fost sugerate de cei care nu au înţeles încă ca vremea practicilor ilegale s-a încheiat, mentioneaza Dragos Raducan, prim vicepresedinte executiv al FPTR"

Dezinformare și diversiunea UNITA

In scrisoare catre presedintele Klaus Iohannis, Josef Goschy, proprietarul Unita Turism Holding SA dezinformeaza si incearca sa indrepte atentia catre o alta directie care n-are nicio legatura cu legea impozitului specific. El sustine ca legea are un pronunțat caracter discriminatoriu și protecționist si ca „nu ține cont de investitorii care au contractat credite pentru investiții în turism". Totodata, el considera ca „aceștia sunt discriminați față de investitorii care au avut surse de finanțare altele decât băncile, prin impunerea unui impozit pe un ipotetic profit care nu se regăsește în situațiile financiare". Astfel, Goschy afirma ca „un investitor cu credite luate de la bănci, chiar dacă până la achitarea creditelor are un rezultat financiar negativ, va plăti un impozit pe care nu va avea de unde să-l suporte".

Insa, omul de afaceri Josef Goschy omite sa-i spuna presedintelui Klaus Iohannis faptul ca Unita Turism Holding SA are are unitati hoteliere cu o rata anuala a rentabilitatii de peste 20%, cum ar fi hoteluri de pe Litoral sau Iasi, dar tine toata activitatea hotelurilor intr-o singura societate, care, per total, acumuleaza pierderri an de an. De ce omul de afaceri de origine germana Josef Goschy tine hotelurile pe pierdere? Pentru ca in anii trecuti a facut greseli elementare de management si totodata a avut o viziune eronata privind investitiile in turism. De exemplu: A cumparat prin licitatie. Si se stie cine „l-a ajutat" sa le obtina, cele trei hoteluri de la Neptun- Amfiteatru, Panoramic, Belvedere, cu circa 25 de milioane de euro, cand ele, in realitate nu faceau mai mult de 10 milioane de euro, dar nu a mai avut bani pentru removarea si modernizarea acestora.

Ca atare, are la ora actuala datorii catre banci de circa 20 de milioane de euro, fapt pentru care dobanzile si penalitatiile au „topit" tot profitul societatilor rentabile. Mai mult, Josef Goschy a refuzat doua oferte de vanzare a celor trei hoteluri, una de 7.000.000 de euro si alta de 9.000.000 de euro, desi Banca Transilvania l-a sfatuit sa le vanda.

Potrivit Ministrului Finantelor Publice, societatea detinuta de Josef Goschy- Unita Turism Holding SA, a inregistrat anual, din 2010 si pana anul trecut, numai pierderi, desi valoare activelor, cifra de afaceri si numarul angajatilor este cam aceeasi de la an la an. Astfel, Unita Turism Holding SA a declarat pierderi financiare, in 2010, de 19.073.149 de lei, adica de circa 4.300.000 de euro, in 2011- de 16.394.461 de lei (aprox. 3.700. 000 de euro), in 2012 de 10.640.136 lei (aprox. 2.400.000 de euro), in 2013 de 6.204.099 de lei (aprox. 1.400.000 de euro), in 2014 de 13.238.538 de lei (circa 3.000.000 de euro( iar in 2015 de 27.272.334 de lei (aprox. 6.000.000 de euro). Cam in aceasi situatie cu Unita Turism Holding SA a lui Josef Goschy, adica declara pierderi desi are cifra de afaceri foarte mare, se afla si alte mari lanturi hoteliere din Romania cum ar fi Continental Hotels, Bucuresti Turism, Grand Plaza Hotel SA sau Parc Mamaia.

Ion Teleanu

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE