Ce moștenire i-a lăsat Cuc noului ministru
Postat la: 23.10.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

Proiectul autostrăzii prin munți Pitești-Sibiu este blocat, cel a al autostrăzii Tg. Mureș-Iași, care leagă Moldova de Occident, are contractul suspendat pentru primii 100 de kilometri, licitațiile pentru o porțiune de autostradă din zona Bacăului nu au găsit ofertanți, 2 kilometri din porțiunea de autostradă Lugoj-Deva nu au contract de execuție lucări, un lot din autostrada Transilvania nu are acord de mediu, iar la autostrada Sebeș-Turda întârzie de trei an autorizația de construire la un nod rutier foarte complex, trei proiecte pentru drumuri expres sunt blocate la Ministerul Finanțelor.
Acestea sunt moștenirile lăsate de către Răzvan Cuc, ministrul care nu a știut să comunice foarte bine, conform șefului său de partid, Liviu Dragnea, lui Felix Stroe. Și nu sunt singurele probleme. La CFR există un director interimar, departamantul de investiții și dezvoltare are nevoie de o reorganizare în condițiile în care nu sunt atrași numeroșii bani europeni. CFR Călători continuă să se afunde iar concurența zonei private devine tot mai acerbă. La CFR Marfă s-au șters datorii de aproape 400 milioane de euro, cu voia Bruxelles-ului, dar cu condiția privatizării până în 2015. Suntem în 2017! În sectorul naval, ritmul de investiții este foarte scăzut, iar conducerile Administrațiilor portuare nu se remarcă cu nimic. În sectorul transportului aerian, Tarom este la pământ, o pistă de la Otopeni crapă peste tot, aeroportul are nevoie de recertificare, iar la Romatsa există un director interimar căruia i se tot prelungește mandatul. În ceea ce privește metroul, sunt probleme cu finanțarea constructorului magistralei din Drumul Taberei și lucrările au început să mearga la relanti.
Autostrăzile
Noul ministru al Transporturilor, Felix Stroe, a declarat în cadrul primei ședințe de Guvern la care a participat, într-un avânt caracteristic anilor de dinainte de '90, că se va lucra "30 de zile pe lună, cât e nevoie pe zi, fără sărbători", premierul Mihai Tudose cerându-i, în glumă, dispensă pentru luna februarie care are, de regulă, 28 de zile. Lăsând la o parte aceste vorbe, Stroe are în față o situație destul de complicată la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Fostul consilier al primului ministru Dacian Cioloș pe teme de infrastructură, Cătălin Drulă, susține că este nevoie de recrutare de specialiști cu experiență în funcțiile cheie la CNAIR înlocuind astfel incompetența celor numiți exclusiv pe criterii politice care au dus la dezastru în ultimii patru ani, fie că vorbim de proiecte de modernizare drumuri naționale sau studii de fezabilitate, știm cu ce rezultate au fost promovați de predecesorul dumneavoastră. Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) așteaptă să fie operațională. Există o OUG de înființare care a fost dat în 2016 dar până acum nu s-a făcut nimic. Tot în 2016 s-a semnat un contract de asistență tehnică cu ASFINAG (compania austriacă de autostrăzi). Asta ar asigura garanția calității serviciilor din partea unei companii moderne, cu oameni buni, angajați transparent și promovați meritocratic.
În privința proiectelor noi, mult dorita autostradă Pitești-Sibiu, cerută insistent de Dacia, este blocată. CNAIR dorește să lanseze proiectarea și execuția în baza studiului de fezabilitate din 2008 care nu are studiile geotehnice necesare și multe alte lipsuri identificate de experții europeni în 2013. „Este rețeta dezastrului și a unor viitoare blocaje, rezilieri și despăgubiri de plătit. Pe secțiunile din capete sunt probleme cu exproprierile și nu există acord de mediu și nimeni nu lucrează la asta", spune Drulă. La autostrada Tg. Mureș-Iași, ex-ministrul Răzvan Cuc nu a reușit în timpul mandatului să desuspende contractul semnat (dar niciodată început) pentru proiectarea primei secțiuni de 100 km. din Transilvania (Tg. Mureș-Ditrău). Există consultant (contract semnat), există finanțare, este necesar și suficient doar ordinul de începere a lucrărilor pe car să-l dea ministrul Stroe. În Moldova, licitațiile lansate în 2016 pentru autostrada A7 (A3-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani) nu au câștigători și a trecut un an de când au fost lansate.
Cât privește proiectele deja existente, cel mai important coridor de transport al României, A1, nu are contract de execuție lucrări pentru porțiune critică pe care sunt prevăzute două tunele în lungime totală de 2 km. (între Lugoj și Deva). CNAIR dă vina pe urși. Autostrada Transilvania (A3) are nevoie de acord de mediu între Tg. Mureș și Oradea și contracte semnate de ani de zile, cu finanțare disponibilă, nu pot fi începute. Autostrada Sebeș-Turda (A10) are nevoie de autorizație de construire pentru nodul cu autostrada A1 de la Sebeș. Proiectele de drumuri expres de legătură, cu mare câștig pentru investiție, pregătite în ultimii 3 ani: Timișoara-A1, Cluj-A3, Vama Giurgiu-DN5 sunt blocate în acest moment la Ministerul Finanțelor, din nou riscăm să zacă prin sertare și apoi să ne plângem că avem SF-uri expirate, e necesar ca aceste proiecte să fie aprobate în Guvern,
Drulă îi cere ministrului Stroe să îi dea afară pe directorii de la Direcțiile Regionale de Drumuri și Poduri. „Așa cum s-au făcut lucrările de întreținere cu criblură anul aceste este o rușine și regionalele au stat pasive/complice cu executanții acestor lucrări care au spart parbrizele mașinilor românilor. Bugetul pentru întreținerea șoselelor în 2017 este la jumătate față de cel din 2016. Din păcate nici aceste disponibilități nu au fost utilizate până la rectificare. Bugetul pentru 2017 ar fi trebuit să fie cel puțin la nivelul celui din 2016. Probabil că este târziu deja, să discutăm de o suplimentare bugetară pentru acest an, dar în 2018 trebuie să revină cel puțin la nivelul din 2016", a mai spus Drulă.
Căile ferate
La CFR există un director interimar și în perioada când acesta ocupă funcția rezultatele sunt mediocre. Compania ratează mulți bani europeni dacă se merge cu actuala configurație a departamentului de investiții și dezvoltare. De exemplu, pentru ultimul contract mare au trecut 3 ani de la lansarea licitației până la semnare. La CFR Călători situația este dramatică în contextul exploziei operatorilor privați. La CFR Marfă, Bruxelles-ul ne-a cerut să privatizăm compania din 2015, dar până acum nu s-a întâmplat nimic. Există riscul ca România să fie obligată să recupereze ajutorul de stat de aproape 380 milioane de euro dat societății. La Autoritatea de Reformă Feroviară există, spune Drulă, 40 de oameni care nu fac absolut nimic. Aceștia trebuie să cumpere material rulant de 400 milioane de euro (bani europeni) și să restructureze calea ferată, însă în 10 luni ei nu au fost în stare să își facă un site.
Transporturile navale
Dunărea se blochează în fiecare an pentru că bulgarii nu draghează bucata lor și România pierde foarte mulți bani prin lipsă de predictibilitate a coridorului de transport dunărean. Exista deja un memorandum semnat în septembrie 2016 pentru modificarea acordului de la Belgrad din '55. Anul acesta trebuia să se întâmple mai multe negocieri cu bulgarii astfel încât să putem draga noi la ei când ei nu reușesc acest lucru. La Portul Constanța investițiile merg foarte lent, la Administrațiile Porturilor Dunărene Maritime și Fluviale conducerile nu se remarcă cu nimic, iar la Administrația Canalelor Navigabile există locuri de muncă liniștite și cu salarii bune.
Problemele de la Tarom
Tarom poate scăpa doar prin privatizare, altfel va avea soarta Malevului unguresc. Compania este acaparată politic, având în vedere că din Consiliul de Administrație face parte Răzvan-Alexandru Marică, viitorul ginere al baronului de Giurgiu, Nicolae Bădălau. La Aeroporturi București, directorul interimar este fostul șef de cabinet al lui Răzvan Cuc. E primul lui loc de muncă. Într-un an a reușit doar să pună borduri prin parcare în timp ce pista stângă de la Otopeni e neterminată și nesemnalizată, pista dreapta crapă peste tot și trebuie demarată urgent reparația capitală. În plus, aeroportul trebuie recertificat conform Regulamentului 139 la sfârșitul anului. Dacă ar fi să se acționeze în litera legii, aeroportul ar trebui închis, însă foarte probabil va opera cu restricții. La Romatsa, compania unde se câștigă cel mai bine la stat, există un director interimar căruia i-a fost prelungit ilegal mandatul, spune Drulă. Nu este semnat contractul colectiv de muncă și din această pricină există permanent riscul grevei controlorilor de trafic.
Metroul
Metroul din Drumul Taberei este gata în proporție de 90%, însă în ultima perioadă lucrările au început să fie lăsat mai moale iar principala problemă o reprezintă finanțarea. De asemenea, nu este foarte clar cât de rentabilă este construcția metroului spre Otopeni, care costă peste un miliard de euro, în locul unei căi ferate.
Sursa: cotidianul.ro
DIN ACEEASI CATEGORIE...
-
Cum a făcut bani Potra: "Când aduci șoferi de camioane, agenți de securitate și oameni de peste 60 de ani... mi-am dat seama că nu era bine organizat!"
O investigație privind utilizarea de catre Republicii Congo a sute de luptatori romani angajați dezvaluie modul in care ...
-
Condiții draconice impuse de Rusia în negocieri: document secret scos la iveală din zona serviciilor secrete rusești
Potrivit Washington Post, Rusia a pregatit un document in februarie 2025, potrivit caruia Federația Rusa "ar trebui sa l ...
-
Dezvăluiri grave din pandemie - Angela Merkel a mușamalizat un raport al serviciilor secrete care spunea că virusul a scăpat din laborator
Germania a mușamalizat un raport exploziv al serviciilor de informații, care a constatat o probabilitate mare ca pandemi ...
-
Institutul Robert Lansing: Serviciile secrete ruse, în spatele tentativei de lovitură de stat din România
Serviciile secrete militare ruse sunt considerate responsabile pentru incercarea de destabilizare a situației din Romani ...
-
Donald Trump după Consiliul European: "Mami (UE) nu are bani. Dar tata (USA) e SUPĂRAT!"
Pe pagina sa de socializare președintele Donald Trump trage o concluzie amara atat pentru UE cat și pentru Ucraina. Uniu ...
-
Ideologul lui Trump nu e la fel de cunoscut ca ideologul lui Putin. Curtis Yarvin are o parte din viziunea lui Aleksandr Dughin
Așa cum Aleksandr Dughin este vazut ca si ideologul lui Vladimir Putin, asa si Donald Trump pare sa aiba un ideolog. Si ...
-
Vila ministrului Sorin Grindeanu a fost proiectată de o firmă din rețeaua Nordis. Legăturile imobiliare dintre greii PSD
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, se afla în mijlocul unei controverse privind legaturile sale cu grupul ...
-
Fotografii incendiare: Potra s-a intalnit in Dubai cu o rusoaică plină de bani. Mercenarul s-a ales cu un teanc imens in valuta si cu un nou contract
Horațiu Potra este un personaj aflat sub lupa serviciilor secrete, iar în acest moment, arestat în lipsă. Mi ...
-
Cash sau Kash Patel? 20 de centi la un dolar pentru vanzarea de arme. Directorul FBI a cerut investigatie despre ce s-a intamplat cu banii americanilor pentru Ucraina
Kash Patel, nou numitul director al FBI, a declarat că poporul american are dreptul să știe ce a făcut regimul Zelenski ...
-
Vladimir Putin vrea un acord pentru repornirea Nord Stream 2 cu sprijinul SUA. Europa va depinde de Administrația Trump
Un fost spion și prieten apropiat al lui Vladimir Putin a pus la cale o repornire a gazoductului rusesc Nord Stream 2 că ...
-
Specialiștii în economie dezvăluie de ce Donald Trump vrea resursele Ucrainei: Ar concura masiv China
Specialiștii în economie dezvăluie de ce președintele SUA vrea cu tot dinadinsul să pună mâna pe resursele n ...
-
Generalul Pahontu ar fi de fapt bomboana de pe coliva inmormantarii afacerilor de la Cimitirul Ghencea militar
Deocamdată, in ancheta generalului Zisu s-au devoalat doar afacerile legate de extinderea cimitirului Ghencea, diverse s ...
-
Băieții deștepți și bogați din Energie. Câți bani au șefii de la Transelectrica, Hidroelectrica și Nuclearelectrica
Băieții deștepți și bogați din Energie: Salarii uriașe și conturi pline pentru șefii companiilor din domeniul energetic. ...
-
Burduja habar n-are dacă importăm gaz rusesc: "molecula de gaz nu are steag". Totuși, unde a disparut gazul românesc din depozite cu care se lauda asta toamna?
Frigul golește rezervele de gaz ale României. Ardem zilnic, doar pentru încălzire, 50 de milioane de metri c ...
-
WP: Americanii i-au pus pe masă lui Zelenski un document secret prin care cedează jumătate din resursele Ucrainei către SUA
Oficialii americani, care s-au întâlnit cu președintele ucrainean Volodimir Zelenski la München, i-au ...
-
Dezvăluiri incredibile: Cătălin Zisu a ajuns general cu trei stele fără să aibă pregătirea necesară
Apar dezvăluiri revoltătoare privind modul în care generalul Zisu ar fi ajuns să ocupe prestigoasa funcție, fără s ...
-
Misterul contractului dintre Pentagon și Reuters pentru 'înșelăciune socială la scară largă' și 'inginerie socială' - Agenția de presă reacționează la acuzații
Președintele Donald Trump și Elon Musk au făcut dezvăluiri despre un contract de apărare al Pentagonului care a fost atr ...
-
Istoricul Marius Oprea: ”Fenomenul” Georgescu este o amplă operațiune a GRU. Rețeaua ”corbii tineri” și serviciile secrete rusești
Așa-zisul "fenomen" Georgescu și agenturile de rezerviști (și nu doar rezerviști) din jurul acestuia reprezintă o amplă ...
-
Ciorbă politică! Patronul Nordis l-ar fi denunțat la DIICOT pe Nicuşor Dan în mega-scandalul imobiliar pentru cerere de mită
Vladimir Ciorbă, acționar principal al grupului Nordis, este pe cale să zguduie pentru a doua oară scena politică din Ro ...
-
Ca sa intelegem demisia lui Iohannis: Trimisul special al lui Trump a fost deja la Bucuresti intr-o vizita fulger!
Trimisul special al președintelui Donald Trump pentru politică externă, Richard Grenell a fost deja la București duminic ...
-
Richard Grenell: "Nu Rusia, ci administrația Biden a manevrat alegerile din România!"
Ziarul american The New York Sun lansează o bombă în exclusivitate, afirmînd că trimisul special al lui Trum ...
-
UE legalizează supravegherea biometrică în masă cu reglementarile privind inteligența artificială
La 2 februarie, AI Act, care a intrat în vigoare în august, a atins primul termen de conformitate. Acestea s ...
-
Turnurile 5G si rețelele Wi-Fi vor putea în curând să vă spioneze fără consimțământul dumneavoastră și fără deviceuri smart
Conform autorilor unui nou studiu, radiațiile fără fir ar putea fi utilizate pentru a supraveghea oamenii fără știrea sa ...
-
Suveranistul Trump promite să le ia palestinienilor țara și ucrainenilor bogățiile subsolului!
Primirea lui Beniamin Netanyahu la Casa Albă a oferit imaginea „obscenității publice" sau a „banalității rău ...
-
Marcel Ciolacu se afundă în capcana ilegalităților contabile din Nordis. Cine a plătit de fapt zborurile la Nisa si Madrid
Premierul Marcel Ciolacu a prezentat, miercuri, tardiv, două facturi, însoțite de chitanțe, care atestă că și-ar f ...
-
Bizarerie în dosarul Nordis: Ginerele lui Traian Băsescu cere despăgubiri, în timp ce Ioana Băsescu a fost pusă sub acuzare
Situație bizară în dosarul Nordis. Radu Pricop este unul dintre creditorii care speră să recupereze bani din aface ...
-
Numele lui Călin Georgescu apare într-un mega dosar de trafic de droguri, la nivel internațional
Numele lui Călin Georgescu apare într-o mega anchetă jurnalistică condusă de către jurnalistul italian Edoardo Anz ...
-
Serviciile franceze, speriate de cazul Georgescu - Amplu raport despre "manipularea algoritmilor și instrumentalizarea influencerilor"
Un raport public emis de VIGINUM, serviciul francez de supraveghere și protecție împotriva ingerințelor digitale s ...
-
Guvernul Ciolacu omoară intenționat dezvoltarea sectorului privat la ordinul UE. Investițiile de peste 2 milioane euro se fac de acum cu voie de la Guvern
La finalul anului trecut guvernul a aprobat OUG 152/2024 cu cerintele UE. Publicată în Monitorul Oficial în ...
-
Călin Georgescu, suspectat de implicare într-o schemă de fraudă care are legături cu mafia drogurilor din Spania
Călin Georgescu, fostul candidat la alegerile prezidențiale, este suspectat de implicare într-o schemă de fraudă c ...
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu