Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor Afla mai multe! x












Aranjament financiar uriaș cu dedicație la CFR SA

Postat la: 27.03.2017 | Scris de: ZIUA NEWS

0

Compania CFR SA a incheiat la inceputul anului 2007 cu mai multe companii straine si romanesti, contractele de modernizare a unor tronsoane ale caii ferate Bucuresti-Constanta, proiect in valoare de peste 820 de milioane de euro.

Pentru modernizarea tronsonului Bucuresti-Baneasa-Fundulea au lucrat firmele Arcada, Vega 93, Terna, Imsat Bucuresti, ISAF Bucuresti, Siemens Austria si Amec Spie - Franta. Sectiunea Fundulea-Lehiu a fost reabilitata de companiile Astaldi (Italia) - refacerea podurilor si lucrari la infrastructura si suprastructura, Klearchos G. Routsis si K. Ourtidis (Grecia) - lucrari civile in statii, Imsat si Siemens - lucrarile la instalatiile de semnalizare si telecomunicatii, Siemens Austria, Siemens SRL si SPL Power Lines - lucrari la linia de contact.

Pe tronsonul Lehliu-Fetesti au realizat lucrari companiile Arcada, Constructii Feroviare Onesti si West Start din Iasi - lucrari la poduri, Astaldi - lucrari la infrastructutra si suprastructura, Klearchos G. Routsis si K. Ourtidis - lucrari civile in statii, Imsat si Siemens - lucrarile la instalatiile de semnalizare si telecomunicatii, Siemens SRL si SPL Power Lines - lucrari la linia de contact. Calea ferata Bucuresti-Constanta face parte din coridorul patru feroviar paneuropean.

Ulterior, in 2011, fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, declara ca pe tronsonul de cale ferată Fundulea - Feteşti al liniei Bucureşti - Constanţa, unde compania italiană Astaldi efectuează lucrări de modernizare, este "vraişte şi haos" şi că reprezentanţilor constructorului ar trebuie să le fie ruşine. Lucrările sînt în întîrziere şi au fost şi "şmecherisme" cu piatra spartă, a spus Boagiu la acea vreme, aflată într-o vizită pe şantier. "Penalităţile sunt de 1% pentru fiecare zi de întîrziere şi merg până la 15% din valoarea contractului", a mai spus atunci Anca Boagiu.

De la inceperea lucrarilor au trecut aproape zece ani si reprezentantii companiei italiene Astaldi sustin ca mai au de primit de la CFR SA circa 71.000.000 de euro. In realitate se incearca un aranjament financiar de proportii. Potrivit informatiilor detinute de ZIUAnews, suma pe care CFR SA o mai are de achitat catre firma italiana este de circa 3.500.000 de euro, restul pana la 71.000.000 de euro reprezinta penalitati.

Insa, conducerea CFR SA, in frunte cu managerul general Marius Chiper, omul fostului ministru tehnocrat garantat de PNL, Dan Costescu, este dispusa sa achite intreaga suma de 71.000.000 de euro, desi se stie ca nu este legal. Mai mult, pana acum conducerea CFR SA a refuzat sa faca actiune in instanta pentru anularea solicitari firmei italiene. Daca ministrul Razvan Cuc face jocul lui Chiper, via Costescu, afacerea are sanse mari sa se finalizeze asa cum doresc reprezentantii firmei italiene, adica sa primeasca un bonus „modest"de doar circa 67,5 milioane de euro.

DIN ACEEASI CATEGORIE...
albeni
Adauga comentariu

Nume*

Comentariu

ULTIMA ORA



DIN CATEGORIE

  • TOP CITITE
  • TOP COMENTATE