Aeroportul Otopeni, caz pentru CSAT. Baza NATO în pericol, trafic aerian blocat
Postat la: 25.07.2017 | Scris de: ZIUA NEWS
0
Cazul debandadei de pe aeroportul Otopeni ar trebui să ajungă în atenția CSAT, susțin reprezentanții Partidului Ecologist Român, care avertizează asupra pierderii certificării deținute în prezent de aeroport, pentru aeronavele de transport greu, cu consecințe directe asupra activității bazei NATO din imediata vecinătate.
„Aeroportul Otopeni, definit aeroport NATO, este administrat și condus de persoane incompatibile cu funcția de manager responsabil al unei organizații operator de aerodrom. Încercările de menținere a certificării pistelor în lipsa efectuării reparațiilor obligatorii pun în pericol securitatea și integritatea pasagerilor și a aeronavelor. Lipsa soluțiilor în menținerea nivelului de calificare a pistelor de decolare/ aterizare va conduce inevitabil la restricționarea operării aeronavelor militare și civile mari", reclamă președintele PER, Dănuț Pop, într-un comunicat de presă remis PSNews.ro.
Impas major
Starea proastă a pistelor de aterizare, bretelelor de rulaj și a buzunarelor în care sunt adăpostite aeronavele care aterizează pe aeroportul Henri Coandă-Otopeni reprezintă un adevărat pericol pentru avioanele de mari dimensiuni.
Bucățile de bitum și asfalt care sar din pistă la fiecare aterizare ar putea lovi motoarele navelor provocând daune majore sau chiar tragedii, iar chestiunea pare să nu își găsească o rezolvare prea curând.
O serie de licitații lăsate în derulare de directorul Sorinel Ciobanu, demis în 2016, a intrat într-un blocaj total, ca urmare a contestațiilor depuse de firmele competitoare, iar cum instanțele nu reușesc să facă lumină în aceste cazuri, aeroportul ar putea să își piardă actuala certificare internațională.
Efectul nu ar fi resimțit doar în traficul de călători de pe principala poartă aeriană de intrare în România, ci și nivelul activității bazei NATO din imediata vecinătate a aeroportului civil, avioanele de transport Hercules folosind aceleași piste ca și aeronavele civile.
Suspendarea activității de transport greu a tehnicii militare pe cale aeriană către baza NATO din București ar ridica și destule semne de întrebare din partea țărilor aliate față de angajmentele asumate de România.
După spusele ecologiștilor, în acest moment, directorul general al Companiei Naționale Aeroporturi București, Bogdan Mândrescu, folosește orice șperaclu politic la îndemână pentru a forța Autoritatea Aeronautică Română să își modifice strategia de conversie a certificatului de operare de aerodrom pentru a ține pistele operaționale pentru aeronavele de mari dimenisuni, chiar și cu riscul producerii unei tragedii.
„Încercările disperate ale conducerii CNAB de a folosi influența politică în determinarea Autorității Aeronautice Române să accepte modificarea strategiei privind conversia certificatului de aerodrom, aruncă în ilegalitate certificatul emis de aceștia, mutând responsabilitatea și răspunderea, în cazul unui incident sau accident", mai reclamă Dănuț Pop.
Cu dedicație
Pentru a-și deschide porțile spre biroul lui Armand Petrescu, directorul general al Autorității Aeronautice Civile din Romaânia, dar și pentru a-și mulțumi protectorii, vicepremierul Marcel Ciolacu și președintele executiv al PSD, Nicolae Bădălău, directorul CNAB, Bogdan Mândrescu a aprobat o serie de cârpeli care să lase o vagă impresie că pe aeroport se și remediază ceva.
Astfel, o firmă din Buzău, județ din care provin atât Ciolacu, cât și Mândrescu, a primit un contract de reparații de întreținere cu mixturi a pistelor uzate, în vreme ce bordurile din parcarea auto a aeroportului sunt schimbate prin intervenția firmei Gecor SRL Girgiu, deținuă de Marian Mina, finul lui Bădălău.
„Sunt cârpeli, nu se rezolvă nimic prin aceste lucrări. Mă rog, înainte se făceau cu personal propriu,. Acum s-a recurs la această metodă pentru că directorul are de demonstrat ceva față de protectorii săi.
Ideea este că licitațiile pentru asfaltarea unei piste de pe aeroport au rămas blocate, în prezent folosindu-se mai mult pista 08L/26R, iar actuala conducerea nu are la îndemână decât varianta cârpelilor. Riscul unor accidente dramatice rămâne același. Fără o reabilitare corectă a pistelor, mixtura turnată pentru a le cârpi va sări și ea la fiecare aterizare a unei aeronave grele. Dacă intră la motor o bucată mai mare de asfalt... mă rog, mai bine să nu vă gândiți la așa ceva.
Varianta celor de la PER, cu trimiterea unui raport către CSAT prin care să se atragă atenția asupra problemei cu baza NATO este corectă. CSAT-ul poate decide că este o situație excepțională și poate sări peste procedurile de scoatere la licitație a lucrărilor, mergând pe varianta încredințării directe a lucrărilor.
În acest moment, pe varianta cârpelilor gândită de Mândrescu și baronii PSD riscăm ori să vedem o tragedie înfiorătoare la aterizarea unei aronave mari, ori să ne mulțumim cu un downgrade al certificatului aeroportului, astfel încât acesta va deservi numai companii low-cost, cu aeronave mici: Wyzzair, Blue Air, Ryanair etc. ", explică, sub protecția anonimatului, un fost membru al Consiliului de Administrație al CNAB.
Stare deplorabilă
Pista de aterizare utilizată frecvent pe Otopeni, 08l/26R a fost catalogată ca improprie pentru aterizarea aeronavelor de mari dimensiuni încă din 2013, la 6 ani după lucrările de refacere a ei. În prezent, doar 2.200 metri din lungimea de 3300 metri sunt considerați a fi conformi cu cerințele minime de rulaj a avioanelor.
Cealaltă cale de rulaj se prezintă într-o stare și mai proastă și se închide frecvent pentru efectuarea unor lucrări de urgență, care de obicei constau în astuparea gropilor de pe pistă, după cum a constatat și Cătălin Drulă, membru al Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputatilor, într-o postare de pe pagina sa de Facebook.
Ca răspuns la problemele sesizate de deputatul Drulă la începutul acestei luni, purtătorul de cuvânt al aeroportului Otopeni, Valentin Iordache, a confirmat existența problemelor la cele două piste de aterizare, dar a explicat că acestea sunt operate cu avizul expres al autorității de reglememntare în domeniu.
„Pista 2 se utilizează într-adevăr cu prag decalat și nu este o situatie recentă. Este o situație mai veche și depinde și de niste aspecte din justiție, iar pe pista 1 se fac regulat intervenții pentru reparații curente.
Dacă nu s-ar putea opera în siguranță pe piste, nu s-ar opera. Se operează cu avizul expres al Autorității Civile Române, ca și pentru orice altă pistă de aeroport din țara asta". a explicat Iordache, conform ziare.com.
Sursa: psnews.ro
DIN ACEEASI CATEGORIE...
ULTIMA ORA
-
Un amplu studiul indică Dieta Keto pentru prevenirea și tratarea bolii Alzheimer
Atunci când organismul își epuizează zahărul din sânge, după ce a aspirat tot ce a putut din depozitele de glicogen din mușchi, se orientează către compuși derivați din acizi grași numiți cetone, produși în ficat, care oxidează grăsimile în forme de energie utilizabile ca alternativă la glucoză.
-
Reacții furibunde după ce ministrul lui Netanyahu a dat de gol Israelul dintr-un cuvânt imediat după atacul din Iran
Ministrul israelian de extremă-dreapta al securității naționale, Itamar Ben Gvir, a fost criticat dur pentru că a adus prejudicii țării sale în conflictul cu Iranul, după ce a sugerat că Israelul s-a aflat în spatele atacului de vineri și a părut că se declară și nemulțumit de amploarea loviturii.
-
Un cuplu englez care a cumpărat un conac vechi de 400 de ani a descoperit sub podeaua din bucătărie o comoară
În timp ce-și renovau bucătăria din casa lor veche, doi soți din Dorset, Anglia, au descoperit o comoară formată din peste 1.000 de monede vechi, din secolul al XVII-lea, care era ascunsă sub podea.
-
Sateliții Starlink ai lui Elon Musk ar putea eroda câmpul magnetic al Pământului și să ne otrăvească pe toți!
Un fost fizician de la NASA a declarat pentru DailyMail că gunoaiele spațiale ar putea afecta atmosfera Pământului, ducând la un „experiment de geoinginerie neplanificat". Sateliți precum Starlink, ai lui Elon Musk ar putea perturba magnetosfera Pământului, expunând întreaga viață la razele cosmice mortale.
-
Posibilele probleme de sănătate post-vaccinare ARNm pentru Ioan Aurel Pop presedintele Academiei Române: "Controlul medical a relevat o anomalie dar cred cu alte cauze"
Ioan Aurel Pop a vorbit deschis despre problemele de sănătate pe care le-a constatat după administrarea serului „COVID". Președintele Academiei Române susține că se simte bine și că-și exercită profesia fără piedici.
-
Fenomenele El Nino și La Nina fac prăpăd în România și în Europa: vreme extremă nu s-a mai văzut
Variațiile termice și climatice devin din ce în ce mai extreme, iar în mai multe regiuni europene pătrund valuri de căldură și valuri de frig polar. Încălzirea globală și efectele meteorologice precum El Niño și La Niña influențează deja de un an tendința generală, însă aceste schimbări climatice drastice, cum ar fi trecerea de la cele 30 de grade de săptămâna trecută la zăpada din ultimele zile, sunt mai problematice.
-
O teorie tulburătoare: Există un anti-univers, in care timpul se scurge în sens opus?
Cercetătorii de la Institutul Perimeter pentru Fizică Teoretică din Canada au lansat teoria existenței unui anti-univers, in care timpul se scurge în sens opus față de cel în care trăim noi, relatează BBC. Existența unui univers paralel prinde tot mai mult contur.
-
Povestea "călătorului în timp" Javier. Singurul supraviețuitor al Pământului din 2028?!
Un bărbat misterios, numit „Javier", susține că trăiește în viitor, mai exact în 2028. Relatările „călătorului în timp" au devenit virale pe internet.
-
Dan Puric la Muntele Athos: "Voi candida la președinție, când mă va suna personal Putin de la Moscova!"
Aflat pentru câteva zile în pelerinaj la Sfântul munte Athos celebrul actor, eseist, regizor, scriitor și filosof Dan Puric a conferențiat într-un mod insolit la Schitul românesc Sfântul Nicolae din Kapsala. Si chiar în fața chiliei Sfântului, la rugămințile câtorva zeci de români aflați și ei tot în pelerinaj.
DIN CATEGORIE
- TOP CITITE
- TOP COMENTATE
- 1.Un psiholog a lucrat 20 de ani într-un mare spital din România cu o diplomă cumpărată dintr-un bar
- 2.Descendentul primului presedinte al Rusiei Comuniste explica planurile secrete ale celor 13 mari familii care conduc lumea spre Apocalipsă
- 3.BlackRock: "Noi conducem America, nu Biden. Ne dorim ca războiul din Ucraina să nu se termine niciodată"
- 4.O misterioasă boală legată de Covid face ravagii în întreaga lume. Medicii nu știu cum să oprească acest val uriaș de infectări care baga oamenii la terapie intensivă
- 5.Tot mai multe inadvertențe în atacul de la mall-ul moscovit Crocus
- 6.Misterul "Oamenilor în albastru" din atacurile de la mall-ul din Moscova. Noi date explozive despre posibila implicare a FSB în atacurile teroriste
- 7.Ești sclavul Sistemului - toate drepturile tale fiind cedate, fără ca tu să știi, către Sistem!
- 8.Depopularea ca plan: Un studiu al lui Bill Gates "prezice" o prăbușire bruscă și ireversibilă a populației globale DOCUMENTE
- 9.SUA înregistrează peste 1 milion de decese în exces în rândul persoanelor de peste 65 de ani de când a început vaccinarea ARNm anti-Covid
- 10.Ultimul interviu cu Nicolae Manolescu: "Am citit o carte a lui Freud despre coincidențe. Când citeam se petreceau multe coincidențe în jurul meu!"
comentarii
Adauga un comentariuAdauga comentariu